Skip to main content
Antwoord

Easy Switch ID

  • January 16, 2018
  • 15 reacties
  • 4720 Bekeken

wat is easy switch ID

Beste antwoord door Wim

Hallo Edorleg,
Dit is de ID die je nodig hebt om de overstap te maken van de ene naar de andere operator.
Alle info vind je op deze pagina
en op deze FAQ.

Groeten,
Wim
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • Antwoord
  • January 16, 2018
Hallo Edorleg,
Dit is de ID die je nodig hebt om de overstap te maken van de ene naar de andere operator.
Alle info vind je op deze pagina
en op deze FAQ.

Groeten,
Wim

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 17, 2018
Hallo edorleg,


Zie info:



Informatie in verband met Easy Switch



Nuttige codes voor de Easy Switch-procedure:

Installatie adres - B

- Voor Internet Maxi

- Voor Proximus TV

Groetjes,Joel

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • January 18, 2018
@ Community Mgr, ik vermoed dat bovenstaande (privé-)gegevens best snel verwijderd worden

Ik wil overstappen naar andere provider, maar heb op proximus nog geen easy switch id zegt de site

Martin
  • April 25, 2018
Staat die dan ook niet op je factuur vermeld

nee,op geen enkele, heb op alle facturen van dit jaar gekeken en nergens te vinden. en de my proximus zegt: er is nog geen easy switch code voordit account

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • April 25, 2018
Vraagje: hebt u enkel een mobiel abo? Indien ja, hebt u geen easy switch code nodig. Easy switch werd in eerste instantie opgezet voor internet & TV & vaste lijn
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/easy-switch

Mocht dit niet het geval zijn is Px niet conform en dient dit door betrokken operator asap te worden rechtgezet

Gaat over internet, tv en vaste telefoon.die wil ik naar andere provider overzetten. en daar heb je dus wel de easy switch id voor nodig omdat ik alles graag mee verhuis met behoud van nummer etc

Martin
  • April 25, 2018
stuur anders eens een Privébericht (klik hier) naar de proximus medewerkers, zodat ze u kunnen verder helpen.

dank je,heb ik gedaan

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • April 26, 2018
Nick, je bent een bizz-klant, daar hoort geen easy switch-code bij. Groeten. Jan

en hoe kan ik dan makkelijk overstappen naar een andere provider? met behoud van nummers etc?

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • April 26, 2018
Ter info:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2016090608&table_name=wet
Betreffende het type klanten die door Easy Switch zouden worden betrokken zijn alle operatoren met één uitzondering het eens dat de procedure van toepassing zou moeten zijn op alle residentiële klanten en op alle klanten die een product onderschreven hebben dat bestemd is voor de residentiële markt (bv. SOHO's - "Small Office - Home Office"-gebruikers);
Nu concreet, om eventuele verdere discussies/vertraging te voorkomen
kunt u bv. aan operator X vragen uw vaste telefoonnr over te nemen (portering) vanaf datum A
bij operator X/Y een nieuw internetabo aan te gaan vanaf datum A/B
bij operator X/Y/Z een nieuw TV abo aan te gaan vanaf datum A/B/C
bij Px uw TV abo op te zeggen vanaf datum D > A/B
bij Px uw intenet abo op te zeggen vanaf dum E > A/B/C (uw e-mail adres/e-mailbox blijft wettelijk nog 18 maand actief en raadpleegbaar na opzegging, zodat u enige tijd hebt uw contacten in te lichten over uw nieuwe gegevens)

Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • April 26, 2018
Dat is geen enkel probleem, enkel moet je er rekening mee houden dat de annulatie niet automatisch gebeurt.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • April 27, 2018
Beste,

Zulke zaken bespreek je best op dat ogenblik eerst bij de nieuwe en oude operator.

Zij kunnen dan zien wat op dat moment de mogelijkheden zijn technisch en administratief.



Groetjes,Joël