Vraag

Dubbele facturen Proximus Scartlet

  • 21 January 2018
  • 6 reacties
  • 413 Bekeken

beste, ik had een minimus abonnement gevraagd bij jullie met een overschakeling van de gsm van scarlet naar Proximus. Onlangs krijg ik een factuur van scarlet waar ik een volledige maand moet betalen, ondanks dat ik op 31 december reeds van scarlet naar proximus ben overgeschakeld. Netjes te zien op de factuur van proximus. Maar scarlet doet alsof zijn neus bloedt, zij leggen de schuld bij Proximus. Dus ik zou hier graag een compensatie voor willen, daar ik geen zin heb om een factuur dubbel te betalen voor 1 gsm nummer, terwijl scarlet de zuster firma is van Proximus.

Dit is de mail die ik kreeg van "vriendelijke paraplu spelende Scarlet "
Je klantnummer: S5389877


Beste Gunter,

We hebben je opzegging goed ontvangen.

Je ontvangt binnenkort een schriftelijke bevestiging van je opzegging met de einddatum van jouw contract.
Je dossiernummer is: SCT000002941860

Indien er nog een tegoed is, zal dit worden teruggestort op je bankrekening. Wij kunnen echter niet per 30 december opzeggen.

Dit omdat er simpelweg niet eerder een opzegging bij ons is binnengekomen.

Als datum houden we aan de dag van vandaag: 19 januari 2018.
Opgelet! Indien je je bankrekeningnummer niet hebt vermeld, gelieve dan op deze e-mail te antwoorden.

==========
Dus ik moet het zo maar laten dat ik van 31/12/2017 tot 19/01/2018 dubbel betalen bij 2 leveranciers voor eenzelfde dienst, omdat Proximus zijn werk niet gedaan heeft volgens Scarlet ???

Graag een snelle en aanvaardbare oplossing of compensatie ???

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Indien een nummeroverdracht van Scarlet naar Px betreft, ben je formeel wettelijk/contractueel weg bij Scarlet vanaf het moment je nr. actief kwam bij Px (en kan Scarlet je geen abo- of gesprekskosten vanaf die datum meer aanrekenen, althans voor abonnemten van obepaalde duur)
Ter info:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/contract-met-een-operator/een-contract-verbreken

-> Ik vrees dat indien aan bovenstaande voldaan is dat je dit best snel met Scarlet en indien nodig met de ombudsman telecom zult moeten aankaarten
Beste ik had reeds contact opgenomen en een kopij van mijn factuur doorgestuurd dat er bij proximus vanaf 31/12 abonnements geld is aangerekend. Maar blijkbaar veegt scarlet daar zijn ..... aan, en kreeg ik de reactie die iku in voorgaande bericht heb gestuurd, dat er zogezegd geen opzeg gedaan was doorproximus en dat ze het maar kunnen doen vanaf datum ik van mijn oren gemaakt heb.
Reputatie 7
Badge +4
Concreet uw factuur heeft geen belang enkel de datum van effectieve overdracht van het nr
Dus indien dit 31/12 was (wat ik betwijfel want dit was een zondag en dus geen werkdag) en Scarlet wil werkelijk niet horen stuur, dan gewoon een klacht naar de ombudsdienst telecommunicatie (en laat dit Scarlet schriftelijk weten)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Beste,
als mijn abonnement niet kan lopen vanaf 31/12 waarom krijg ik dan een factuur vanaf die datum ?



graag een uitleg
groeten gunter
Reputatie 7
Badge +4
Proximus, Scarlet en jij weten vanaf welk tijdstip (dd/mm/jj hh:mm) jij met je GSM vanaf het Px netwerk kon bellen (= datum van effectieve uitvoering van de nummeroverdracht)
Dergelijke nummeroverdrachten gebeuren op werkdagen van maandag tot zaterdag tussen 08 en 20u

Dus indien de overdracht plaatsvond op zat 30/12 is de factuur van Px ok en neemt Scarlet je de maling
of indien deze slechts plaatsvond op 19/01 is de werkwijze van Scarlet correct en neemt Px je in het ootje

Succes
Heb hetzelfde voor.
Vrijdag plots van scarlet een factuur gekregen voor vaste lijn en internet,televisie was niet aangerekend.
Ik neem contact met hun op en wat zeggen ze dat er enkel een overdracht plaats vond voor televisie en niet voor vaste lijn en internet. Terwijl ze nochtans 12 december mij een mail stuurde ivm de overdracht van de vaste lijn naar proximus.
Heb dan een printscreen getrokken van die mail en doorgestuurt naar scarlet dat ze effectief wel op de hoogte waren. Heb dit dan wel inorde gekregen,enkel bleef dan wel internet nog openstaan wat op 14€ kwam,heb dit dan maar betaald wat uiteindelijk ook niet had gemoeten aangezien ik gans januari al internet kreeg van proximus. En proximus zelf de overdracht ging regelen van scarlet.

Reageer