Vraag

DRINGEND! EEN OPLOSSING VOOR HET 'VREEMDE' ROUTER /TV PROBLEEM

  • 20 November 2018
  • 1 reactie
  • 279 Bekeken

Sinds een week heb ik geen TV omdat er een nieuwe wifi-router tussen jullie modem en jullie TV bakje staat. Ik heb hiervoor naar jullie technische dienst gebeld. En die gaven dit als antwoord:

-Jullie ondersteunen jullie dienst niet als er een 'vreemde' router tussen jullie modem en de TV staat
(Hoezo? Routers zijn common things zoals TV's. Of ondersteunen jullie dan ook geen TV's als ze niet bij jullie gekocht/gehuurd zijn? In welke eeuw leven ze bij Proximus?)

-Jullie willen de modem van jullie liever niet verhangen want hij moet zo dicht mogelijk bij het punt waar het signaal binnenkomt zijn (=Kelder! Wat voor wifi signaal heb je dan?)

-Jullie willen hem wel komen verhangen aan 85 euro (Serieus? Wie hing hem dan op de verkeerde plek in de eerste plaats?)

-Het is waarschijnlijk een instelling op je nieuwe router maar wij kunnen je daar niet bij helpen. (Wie dan wel?)

-Neen, wij hebben geen lijst van routers die wél werken met onze modem

-Je kan een wifi booster huren voor 3 euro/maand. (Ik heb wifi, enkele jullie rot-tv-bakje werkt niet, en da's krak dezelfde opstelling als ik nu heb: uit de router met een lijn naar het TV bakje.)

Dit is toch surrealisme ten top!?
Niet moeilijk dat jullie enkel de 'Bobonne' als klant hebben, moderne (jonge) mensen jagen jullie weg.

Ik heb dit NOOIT gehad bij Telenet -> daar hing 8 jaar lang een 'vreemde' router tussen.

Dit is niet meer van deze tijd. Routers zijn gewone dingen. Maar wat me vooral tegen de borst stoot is de onwil om een DEFTIGE oplossing aan te bieden. Graag wil ik van Proximus een oplossing want anders zeg ik mijn diensten op.

1 reactie

Als er op de router een NAT actief staat, dan zal deze niet werken voor Proximus TV. Wij gebruiken het TCP/IP netwerk om er ons volledig TV signaal over te sturen. Een NAT zal de normale werking hiervan verstoren. Deze dien je dan ook uit te schakelen en je router als een gewone switch in te stellen. Groetjes, Wenzel

Reageer