Een 5-tal jaar geleden heb ik een Dlink-repeater DIR-505 gekocht om te koppelen aan een BBOX2 van Proximus.
Nu poog ik deze te koppelen aan een HP-laptop. De repeater in het stopcontact gestopt en teruggevonden in het netwerkcentrum van de laptop. Doch met de boodschap 'geen internet - beveiligd'. De repeater dient uiteraard contact te leggen met de BBOX2-router. Door het feit dat er op de repeater een WPS-knop zit dient het signaal via de WPS van de router te lopen. Op de site 192.168.1.1 heb ik gekeken adhv het S/N of de WPS 'enabled' staat en dit is zo. Dan heb ik op de repeater een 3-tal seconden geduwd op de WPS-knop en binnen de 2 min. ook op de WPS-knop van de BBOX2-router. Dan begon het groene lichtje op de repeater te pinken; na een 3-tal minuten hield het pinken op en was de WPS-knop uit op de BBOX2-router. Ik poogde via het repeater-signaal op internet te komen op de laptop doch kreeg nog steeds dezelfde boodschap : 'geen internet-beveiligd'. Ik vermoed dat de WPS-knop op de BBOX2-router dient te blijven oplichten? Waarom is deze dan uitgegaan? Is er nog iets anders dat ik dien te wijzigen? Dank voor de hints alvast.
Tom
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.