Skip to main content
Beantwoord

Decoder V6 "klank en geen beeld"


Met mijn nieuwe decoder(2 dagen oud) V6 krijg ik regelmatig "klank maar geen beeld" bij het overschalen tussen verschillende kanalen of programmagids.
Wel is het zo dat de programmagids en de info en al de rest correct blijven werken.
Enkel op te lossen door volledig uitschakelen en terug starten. Vervelend als dat verschillende malen op een avond moet gebeuren.

Beste antwoord door jonathandr

hi, ons engineering team heeft de softwareupdate voor je klaargezet
kan je hiervoor even de decoder herstarten ?
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

20 reacties

Martin
  • 34031 reacties
  • 5 september 2018
Blijkbaar een ondertussen bekend probleem met de v6 die dit probleem vertoont met bepaalde types van tv toestellen, dus best het merk en type van tv hier doorgeven voor de mensen van het proximus team

  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 5 september 2018
Dank voor de reactie.

Mijn TV is LCD/LED TV (32") PHILIPS 32PHK4100/12

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 529 reacties
  • 5 september 2018
GeorgesL, heb je de HDMI-kabel gebruikt die samen met de decoder werd geleverd?

  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 5 september 2018
Beste, ik heb de HDMI kabel gebruikt die meegeleverd werd met de decoder.

LinosD
Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 529 reacties
  • 5 september 2018
We doen even navraag bij de bevoegde dienst, en koppelen terug van zodra mogelijk.

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • Antwoord
  • 5 september 2018
hi, ons engineering team heeft de softwareupdate voor je klaargezet
kan je hiervoor even de decoder herstarten ?

  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 5 september 2018
Beste,

Ik heb ondertussen de softwareupdate gedownload en geïnstalleerd. Dit is probleemloos gebeurd.
Voor zover ik al getest heb werkt alles op dit ogenblik normaal. Hopelijk is het probleem opgelost, zoniet zal ik later iets laten weten.
Hartelijk voor de snelle tussenkomst.

Georges, oud medewerker met pensioen.

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 5 september 2018
graag gedaan !

Martin
  • 34031 reacties
  • 5 september 2018
welke software versie is dit dan die er nu op staat die het probleem moet oplossen ❓

  • Auteur
  • Rising star
  • 15 reacties
  • 5 september 2018
Martin dat weet ik niet, best vragen aan jonathandr

Martin
  • 34031 reacties
  • 5 september 2018
je kunt dit opvragen via Je afstandsbediening >
MENU >>>>> Instellingen
Systeem
Systeem Info daar kijken wat er staat voor software versie:

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 5 september 2018
@ martin Dit is de software versie eindigend op B133

Martin
  • 34031 reacties
  • 5 september 2018
Bedankt jonathandr 👍

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 361 reacties
  • 5 september 2018
Hopelijk start de V6 wat vlugger op vanuit stand-by modus.

mvg

Witte Herder
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 55 reacties
  • 6 september 2018
Hier nog steeds software-versie B125
Groetjes

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 361 reacties
  • 6 september 2018
Wordt in fasen uitgerold, tenzij je het forceert door:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Hier ook nog de oude B125 SW.

mvg.

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 6 september 2018
ik vraag even aan ons engineering team dat men dit ook voor je pusht

Martin
  • 34031 reacties
  • 6 september 2018
Bijkomende info: forceren gaat ook maar enkel als deze reeds actief staat door prox voor update.

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • 361 reacties
  • 6 september 2018
Inderdaad, lukt niet altijd, bedankt Martin.

  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 30 september 2018
Beste, heb hetzelfde probleem. Telkens we onze 2e tv en V6 decoder opzetten moeten we eerst de decoder volledig opnieuw uitschakelen alvorens we beeldsignaal doorkrijgen.
Bijgeleverde HDMI kabel gebruikt
TV model: Sony KDL40BX400
Met onze meer recentere tv van Sony in de living en onze ‘hoofd’ V6 Decoder hebben we geen probleem.
Mvg Tom