Beantwoord

Decoder V6 "klank en geen beeld"

  • 5 September 2018
  • 20 reacties
  • 983 Bekeken

Met mijn nieuwe decoder(2 dagen oud) V6 krijg ik regelmatig "klank maar geen beeld" bij het overschalen tussen verschillende kanalen of programmagids.
Wel is het zo dat de programmagids en de info en al de rest correct blijven werken.
Enkel op te lossen door volledig uitschakelen en terug starten. Vervelend als dat verschillende malen op een avond moet gebeuren.
icon

Beste antwoord door jonathandr 5 September 2018, 16:39

Bekijk origineel

20 reacties

Beste, heb hetzelfde probleem. Telkens we onze 2e tv en V6 decoder opzetten moeten we eerst de decoder volledig opnieuw uitschakelen alvorens we beeldsignaal doorkrijgen.
Bijgeleverde HDMI kabel gebruikt
TV model: Sony KDL40BX400
Met onze meer recentere tv van Sony in de living en onze ‘hoofd’ V6 Decoder hebben we geen probleem.
Mvg Tom
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad, lukt niet altijd, bedankt Martin.
Bijkomende info: forceren gaat ook maar enkel als deze reeds actief staat door prox voor update.
Reputatie 7
Badge +4
ik vraag even aan ons engineering team dat men dit ook voor je pusht
Reputatie 5
Badge +3
Wordt in fasen uitgerold, tenzij je het forceert door:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Hier ook nog de oude B125 SW.

mvg.
Reputatie 2
Hier nog steeds software-versie B125
Groetjes
Reputatie 5
Badge +3
Hopelijk start de V6 wat vlugger op vanuit stand-by modus.

mvg
Bedankt jonathandr 👍
Reputatie 7
Badge +4
@ martin Dit is de software versie eindigend op B133
je kunt dit opvragen via Je afstandsbediening >
MENU >>>>> Instellingen
Systeem
Systeem Info daar kijken wat er staat voor software versie:
Martin dat weet ik niet, best vragen aan jonathandr
welke software versie is dit dan die er nu op staat die het probleem moet oplossen ❓
Reputatie 7
Badge +4
graag gedaan !
Beste,

Ik heb ondertussen de softwareupdate gedownload en geïnstalleerd. Dit is probleemloos gebeurd.
Voor zover ik al getest heb werkt alles op dit ogenblik normaal. Hopelijk is het probleem opgelost, zoniet zal ik later iets laten weten.
Hartelijk voor de snelle tussenkomst.

Georges, oud medewerker met pensioen.
Reputatie 7
Badge +4
hi, ons engineering team heeft de softwareupdate voor je klaargezet
kan je hiervoor even de decoder herstarten ?
Reputatie 7
Badge +4
We doen even navraag bij de bevoegde dienst, en koppelen terug van zodra mogelijk.
Beste, ik heb de HDMI kabel gebruikt die meegeleverd werd met de decoder.
Reputatie 7
Badge +4
GeorgesL, heb je de HDMI-kabel gebruikt die samen met de decoder werd geleverd?
Dank voor de reactie.

Mijn TV is LCD/LED TV (32") PHILIPS 32PHK4100/12
Blijkbaar een ondertussen bekend probleem met de v6 die dit probleem vertoont met bepaalde types van tv toestellen, dus best het merk en type van tv hier doorgeven voor de mensen van het proximus team

Reageer