Beantwoord

Decoder V5 compact defect


decoder V5 compact defect
lichtjes aan de voorkant van de decoder blijven knipperen.
volgende stappen ondernomen:
- bezoek aan proximus shop. melding gekregen dat er geen decoders meer kunnen omgeruild worden in de proximus winkels. Raad werd gegeven om contact op te nemen met proximus helpdesk.
- contact met proximus helpdesk. raad gekregen om de V5 decoder te resetten via indrukken knop achteraan de decoder. richtlijnen gevolgd van de operator helpdesk. reset van de decoder werkt niet.
- na opzoeken op proximus - filmpje bekeken van het resetten en opnieuw deze oefening gemaakt. zonder succes.

Vraag : hoe geraak ik aan een nieuwe decoder ? Kan die aangekocht worden of wordt die nog omgeruild. Waar moet ik hiervoor zijn of met wie contact opnemen ?

EDVE
icon

Beste antwoord door Jimmy O 3 July 2017, 11:11

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hallo EDVE,
op deze pagina vind je alle info.
Groeten,
Wim
Reputatie 5
Badge +3
@EDVE,
Hierbij belangrijke info aangaande een nieuwe decoder instaleren:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

mvg.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi EDVE,

Als je een reset van de decoder uitvoert is het normaal:
Het eerste lampje van je decoder van links brand dat er stroom is.
Het 2de lampje knippert omdat hij de laatste software aan het downloaden is na zijn reset, dit kan tot 30 min duren in sommige gevallen, als de download gedaan is dan herstart de decoder en zal hij enkel het eerste lampje aan hebben, dan kan je normaal je lijnnr invoeren.
De reset van de decoder ( https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5c ) kan soms lastig zijn en afwijken (mijn ervaring leert me dat de opgestelde 15 seconden niet lang genoeg zijn), je kan best een balpen pakken de decoder uit zetten met de stroomknop en met de balpen het knopje achter induwen en dan de decoder aanzetten, terwijl je het ingeduwd houd zou na een tijdje alle drie lampjes moeten aan gaan en dan uitgaan, dan is je reset gelukt.
Dit duurt bij mijn ervaring meestal rond de 30 seconden. Best ook even je decoder rechtsreeks op je modem connecteren, zo vermijd je dat eventuele PLC of wifi bridge aan het probleem liggen.
dit probleem werd hier nog gemeld en zelf bij langer indrukken dan 30 seconden werkt het nog niet, dit was onder ander ook het geval bij een v5compact!
Reputatie 3
Badge +1
Persoonlijk heb ik er al gehad die rond de minuut duurde ? of dat het pas na de derde keer lukt en ben field tech voor tv storingen bij Proximus dus doe er redelijk veel ? maar heb tot nu toe maar 1tje gehad waar het niet bij lukte...
Dan zal Ro (forum lid) eens moeten proberen en nog eens proberen en blijven drukken dan als het zo zit 🙂
Reputatie 7
Badge +4
Dag Edve, indien het na de rest nog niet werkt kan je ons terug contacteren op het nummer 080022800 of via een privé bericht (https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) op het forum indien het nodig is wordt er dan een omruiling van de decoder gedaan.
Reputatie 5
Badge +1
Martin en ook voor Proximus medewerkers,

toch nog iemand die problemen heeft met de factory reset van de V5 compact.
Ben dan toch niet alleen ...
Probleem nog niet opgelost, maar een Proximus medewerker stelde in Ă©Ă©n van zijn laatste reacties op mijn probleem , dat ik daar mee moest leren leven. Dat kan dus niet.

Hier antwoord RobrechtB van Proximus dat er wel een omruiling kan gebeuren, in mijn geval niet. Wat is hier het verschil ?
Als ik het goed voorheb wat het ThomasP die mij voor dat voldongen feit zette , om er mee te leren leven . Hier mag een omruiling gebeuren....

Ro
Reputatie 6
Badge +3
Dag Ro,

Ik zie niet meteen een reden tot omruiling want op de V5 die u heeft staat geen reset knop maar een reboot knop.

Voor een restore moet je volgende procedure toepassen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

- Schakel de decoder uit via de ON/OFF knop achteraan de decoder, en schakel deze opnieuw in

- Duw onmiddellijk op de knoppen UP en TV vooraan de decoder, en blijf duwen totdat op het scherm "Waking UP+" verschijnt. Nu mag u de knoppen loslaten.

- Vervolgens moet het bericht "Hello DRA" op het scherm van de decoder verschijnen, en zal de decoder alle informatie opnieuw inladen.
Reputatie 5
Badge +1
Jimmy O,

1. Wil je eens kijken onder topic : " Decoder V5 mini factory reset ", daar hebben wij met Uw collega's geprobeerd de factory reset te doen . Niet gelukt .

2. Noteer, dat ik geen V5 heb, maar een V5 mini . Daar staat wel degelijk een reset knop op achteraan, en zoals gezegd, met Uw collega's hebben we testen gedaan, om finaal vast te stellen dat de RESET KNOP achteraan op de V5 mini NIET WERKT. Zie onder de topic " Decoder V5 mini factory reset ".

3 . Heb vooraan zoals gesteld geen knoppen op de V5 mini om in te drukken .

4. Deze V5 mini werd ons in vervanging aangeboden van onze V4 met harde schijf . Deze V4 was stuk. Dus bij vervanging verkiezen wij een V5 met harde schijf, vermits dit een hoofdtelevisie is . Bij de beschrijving van de V5 mini op jullie website, staat, dat deze goed is voor een tweede toestel op slaapkamer ... . Dit is niet het geval bij ons. Dus een V5 met harde schijf in vervanging van onze V4 met harde schijf destijds zou opportuun geweest zijn. Kan dus nog altijd, nu deze V5 mini geen factory reset meer doet.

Ro

Ro

Reputatie 6
Badge +3
Ik zie twee decoders op je lijn geregistreerd staan.

- Decoder met mac adres: 24374CF3E80A is een V4

- Decoder met mac adres 105F499C7EA4 is een gewone V5 met harde schijf.

Kan je eens foto's maken van de decoders?
Reputatie 5
Badge +3
Dan is EDVE zijn V4 niet gedactiveerd? Begrijp het niet goed.
EDVE kijk eens op de onderkant van de V5c naar de mac code (laatste 4 tekens) als dit klopt met wat Jimmy O hierboven aanhaalt.

mvg
Reputatie 5
Badge +1



Jimmo O,

hierbij de foto's.
Je bent dan de eerste die mij er op attent maakt dat ik een V5 decoder heb.
Zelfs je collega ThomasP in communicatie met mij , was overtuigd dat het een V5 compact was;

En inderdaad, nu zie ik achteraan aan het knopje dat moet ingedrukt worden, dat het een reboot is en geen reset.

Factory reset moet dus via een andere procedure, dan dat ik gevolgd had, uitgevoerd worden.

Kan je mij op basis van de foto's , voor de zekerheid , toch nog eens informeren dat ik wel degelijk volgende decoders heb : 1. V4 met harde schijf en 2. V5 met harde schijf.

Indien je dit kan bevestigen, is dit probleem voor mij opgelost. En ik ga niet onnodig een factory reset doen, zoals de procedure voor een V5 voorschrijft. We zullen dat wel uitvoeren als het echt nodig is .

Dus de testen die we met ThomasP gedaan hebben, zijn eigenlijk allemaal REBOOTS geweest ....

Graag info en nog een prettige dag .

Ro
Reputatie 6
Badge +3
Ik kan je met zekerheid zeggen dat je een V4 en V5 hebt want deze zijn de twee toestellen die geregistreerd op je lijn. Ik denk dat het gewoon een misverstand geweest is van mijn collega en over het hoofd heeft gezien dat het een reboot knop is ipv een reset.

Je kan altijd zien welke versie je hebt via

menu, system, systeeminfo en daar kan je de versie ook zien welke versie je hebt.

http://bgctv.skynetblogs.be/#BgcHdDecoder
Reputatie 3
Badge +1
Als de foto's van vandaag zijn zie ik al op je V5 decoder dat deze werkt daar er een post op de display komt... Dan is deze normaal opgestart ?
maar het gaat hem hier toch over het niet lukken van een reset of niet?
Reputatie 5
Badge +1
Inderdaad Martin. Maar blijkbaar is het duidelijk dat ik een V5 heb. Is uiteraard een andere werkwijze dan die ik toepaste, die voor de compact was. En vermits ik de laatste software heb.... .82 , is een factory reset nu niet nodig.
Ok, nu ben ik terug mee 😉
Reputatie 5
Badge +1
Martin, dat is dan ook weeral in orde : dat je terug mee bent â˜ș
Reputatie 3
Badge +1
En waarom een reset als je decoder werkt vraag ik me dan af ??
Reputatie 5
Badge +1
Aan lonhouse,

lang verhaal kort ... Martin stelde dat een bepaalde versie kon binnengehaald worden op de decoder . Kon enkel met een factory reset. Per vergissing overtuigd dat ik een V5 compact had, factory reset procedure gevolgd. Werkte niet.
Zie verder info op de topic : " Decoder V5 mini factory reset "

Nu ik weet dat ik een V5 heb, ga ik voorlopig geen factory reset doen, vermits ik zeker ben , dat ik de laatste software heb ,die gangbaar is in mijn regio.

Voldoende info ? 🙄
Reputatie 3
Badge +1
Was gewoon nieuwschierig hoor ?
Je decoder doet trouwens automatisch na een tijdje de update als die er is, een factory reset word meestal pas gedaan indien er problemen zijn om zeker te zijn dat het geen fout is in de software.
Dus eigenlijk pas zorgen om maken als je problemen hebt ?
Reputatie 5
Badge +1
Aan longhouse,

O.K., en bedankt voor de hint ! â˜ș
Mijn vader heeft nochtans de ervaring dat dit wel af en toe niet automatisch gebeurt, iedereen in de buren had al een tijd nieuwe update gekregen en na FR kreeg hij die dan ook direct binnen en ik heb dit ook al voorgehad vroeger dat ik die niet binnen kreeg op een v5, als iedereen die al een hele tijd had, sedertdien doen wij beiden af en toe een FR als we weten dat de nieuwe software al een tijdje gepusht wordt op decoders.
Ik heb de indruk dat het zeker meer voorvalt bij mensen die de decoder en bbox 's nachts afzetten.
Reputatie 3
Badge +1
Maakt me echt nieuwschierig waarom je telkens de laatste firmware wil hebben als je geen opmerkbaar probleem hebt ?
Updates gebeuren over het algemeen wel s'nachts in het weekend heb ik gemerkt als ik de NTE aan het testen was, meestal zaterdagnacht rond 1u begon die toen.
Had gelezen dat bij de V4 de mensen een boodschap zouden krijgen dat ze hun decoder moeten laten aanstaan die nacht, dat zou 3x komen en als het dan niet gebeurt is dan is het bij de volgende start dat deze gepushed word. Zoiets is het in grote lijnen dacht ik. Heb ooit zo een melding gezien bij mijn V5 dacht ik ook.

Reageer