Beantwoord

Decoder blokkeert - zappen onmogelijk en geregeld zwart scherm bij bepaalde kanalen

  • 26 February 2018
  • 17 reacties
  • 736 Bekeken

Vorige week dinsdag gebeld naar klantendienst voor decoder die blokkeert waardoor ik niet meer kan zappen naar ander kanaal. Moest de decoder uitzetten en heropstarten van de medewerker terwijl ik dit die avond al 4 keer gedaan had omdat de decoder blokkeerde. Ethernet-kabel moest ik ook vervangen en indien het probleem zich nog zou voordoen terugbellen. Woensdag was het probleem nog steeds niet opgelost. Opnieuw samen met de medewerker Proximus de decoder uitzetten, modem uitzetten, heropstarten, tv pijltje omhoog drukken, loslaten, ... Niets hielp. De decoder bleef blokkeren na enkele minuten. Eindelijk de verlossende woorden, we zullen uw decoder omruilen. Via bpost zouden ze mijn decoder opsturen zodat ik die vrijdag zou hebben. Vrijdag geen decoder te zien. 's Avonds gebeld naar Proximus voor een code/bevestiging/tracknummer ... Men kon dit niet geven, ik moest naar klantendienst bpost bellen maar men kon wel bevestigen dat de decoder onderweg was. Vandaag nog steeds geen decoder ontvangen. Opnieuw naar Proximus klantendienst gebeld. Daar vertelde men mij dat de decoder NIET onderweg was omdat er nog een andere bestelling (?) in behandeling stond waardoor deze niet kon vertrekken. Ik had geen bestellingen gedaan dus weet absoluut niet waarover dit gaat. In elk geval moest een technieker deze bestelling als afgewerkt zetten en dan kon het systeem een decoder opsturen. We bellen u in de loop van eind volgende week op ...

Dus na een week om de 5 minuten een decoder te moeten aan- en uitzetten kan ik dit nog enkele extra dagen doen. Intussen blokkeert de decoder al na 5 minuten en dan wordt het gewoon een zwart scherm waarbij ik niets meer kan aanklikken/zappen.

Ik ben deze avond tevens langsgegaan bij de Proximus winkel waar men nota genomen heeft van mijn gesprek met de klantendienst. In de winkel vond men "nog een extra week geen tv" onredelijke termijn en heeft men gemaild naar de klantendienst opdat ze mij zouden terugbellen rond 19u. Intussen wacht ik nog steeds op dat telefoontje.

Het is schandalig dat je gewoonweg niet geholpen wordt bij Proximus! Terwijl de decoder daar gewoon gestald staan in de winkels!

2 weken geen digitale tv maar de rekening zal ik wel tijdig voorgeschoteld krijgen.

Wat moet ik doen opdat dit probleem opgelost raakt!
icon

Beste antwoord door Wim VL 27 February 2018, 21:42

Bekijk origineel

17 reacties

hallo Kelly
Misschien kun je eens beroep doen op een gratis technieker die bij u kan langskomen om eens alles grondig uit te pluizen, dit kun je aanvragen via deze link > http://proximus.be/happyhouse
Enige wat mis is, is de decoder die niet meer werkt. Probleem zit gewoon bij Proximus Klantendienst die de decoder niet opstuurt / wil opsturen.

Rampzalig! En dat terwijl er een Proximus winkel om de hoek is.
Is er dan een reden opgegeven waarom ze die niet willen opsturen via UPS ?
bpost is makkelijker voor mij. Dan kan die geleverd worden op mijn werk.
Heb je het zo doorgegeven/gevraagd aan iemand van de proximus medewerkers of het mogelijk is via Bpost.
Als ze deze post hier doornemen kunnen ze u ook verder inlichten of het mogelijk is.
Ja zo doorgegeven aan klantendienst. Was geen enkel probleem volgens de medewerker klantendienst. Heeft alles zo ingegeven en decoder "zou" ik ontvangen vorige week vrijdag ten laatste gisteren. Helaas geen decoder te zien. Vandaar nog eens teruggebeld naar Proximus klantendienst om te weten waar de decoder is. En toen kreeg ik van de medewerker te horen dat de decoder niet opgestuurd was omdat er een andere bestelling in behandeling staat. Volgens hem moest dit door een technieker uit het systeem gehaald worden en dan pas kan de verzending van de decoder ingegeven worden. En terwijl moet ik wachten ... Snap niet waarom ze dit niet onmiddellijk oplossen.
Happy house aangevraagd gezien er geen oplossing komt. Hebben mij al opgebeld, vanop afstand enkele cobtroles/wijzigingen gedaan. Het zou moeten opgelost zijn.

Helaas. Nog geen 5 minuten nadat telefoongesprek afgesloten werd, blokkeerde het beeld en kon ik weer niet meer zappen. Na een uur bleef beeld gewoon stilstaan.

😡

Probleem raakt maar niet opgelost. Misschien moet ik mijn contract gewoon opzeggen!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Kelly,

een happy house lijkt me inderdaad de beste oplossing. Indien je nadien toch nog vragen of opmerkingen zou hebben kan je het ons altijd laten weten.

MVG,
Wim
Nu nog een happy house afspraak krijgen zodat probleem opgelost raakt.

Men heeft mij opgebeld en probleem van opstand 'opgelost'.

Probleem is spijtig genoeg niet opgelost.
Van Op Afstand 😉
Reputatie 7
Badge +4
Je kan deze hier inplannen:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html?v1=shorturl&v6=happyhouse
Heb ik al gedaan.
Men heeft mij al opgebeld.
Probleem zou volgens de medewerker opgelost zijn.
Helaas ... niet opgelost. Na 5 minuten opnieuw blokkering en na een uur zwart beeld.

Ben intussen al een week aan het rondbellen, mailen, bezoek proximuswinkel, ... probleem raakt níet opgelost.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zal een technieker voor jou inplannen. Wanneer past dit voor je?
Morgennamiddag ben ik thuis.
Anders zal ik verlof moeten nemen...
Graag zo snel mogelijk zodat probleem opgelost raakt.
Reputatie 7
Badge +4
Er komt morgen namiddag iemand langs tussen 12u30 en 17u. MVG, Wim
Super! Alvast bedankt.

Reageer