Vraag

Decoder 3

  • 10 November 2018
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Bbox2 met 2 decoders en 1 mini decoder inde slaapkamer, verbonden met Plc's. De mini decoder in de slaapkamer vertikt het te connecteren met het net. Plc heeft 3 groene lichtjes. Plc en mini decoder zijn niet stuk. Werken wél op de tv in de keuken maar niet in de slaapkamer. De decoder in de slaapkamer werd reeds 3 maal vervangen op 2 jaar tijd. Altijd hetzelfde senario. De nieuwe decoder werkt een paar maanden goed. Dan begint de achteruitgang. Vertraging in het beeld, geluidsvervorming dan blokjes in het beeld in HD, later ook in niet HD. Tenslotte niks meer.
Geen internet problemen, geen probleem met tv 1 ,tv 2. Wél praktisch geen wifi ontvangst in de tuin.
7 keer bellen met de klantendienst heeft ook niks bijgebracht.
Knopjes duwen, resetten, rebooten, allemaal niks !
Hoe groot moet de schade, of de ergernis worden alvorens een proximus medewerker ter plaatse komt om een probleem op te lossen ?
De modem vervangen hoeft niet volgens de klantendienst. Wifi bridge installeren kost me weer €50,00 per toestel. Wifi booster werkt alleen me Bbox3.
Waarom is het technisch en financieel zo moeilijk om op meerdere tv's digitaal te kijken ? Bij de oude kabel tv was dit nooit een probleem !

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
leafar als de decoder al een aantal keer vervangen is en het probleem keert steeds weer lijkt het me toch eerder tussen de connectie decoder en modem te zitten. Heeft u al eens proberen uit te testen om de decoder te verbinden via kabel (enkel en alleen voor test) om te kijken of u dan nog steeds problemen heeft? Groeten Els
Neen. Nog niet geprobeerd. U bedoelt toch de mini decoder uit de slaapkamer met kabel op de modem aansluiten. Bedankt voor de tip.
Reputatie 7
Badge +3
leafar ja inderdaad of eventueel van plaats wisselen met een decoder die het wel goed doet? Dan weet je direct of het de decoder is of iets anders. Groeten Els

Reageer