Vraag

Data session ....

  • 28 March 2018
  • 4 reacties
  • 430 Bekeken

Sinds geruime tijd vermindert mijn belkrediet zonder te bellen.
Ik heb steeds de mobiele data uitgeschakeld staan en toch worden op regelmatige tijdstippen bedragen van 0.4235 € van mijn beltegoed afgetrokken.
Dit kan toch niet ? Of toch ?
Ik surf enkel en alleen op het net via een Wifi-netwerk !
Graag een reactie aub.
Alain,


4 reacties

TUI: gelijkaardige klacht > https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/klacht-factuur-gsm-37877
En heb het zelf ook al voorgehad !!! > https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/myproximus-gsm-status-raadplegen-42921/index2.html#post600148

PS: Moest het bij opgehelderd geraken laat het mij eens weten wat de reden was, dank u.
Dus na zoveel maanden is het nog steeds niet opgelost ?
Schone service. En maar blijven belkrediet kopen om het te laten wegvloeien in de zakken van Proximus ...
Zal proberen U om de hoogte te houden als er ooit een oplossing komt !
Groeten,
Alain,
Blijkbaar hebben die data sessions te maken met sms'en gestuurd via de Imessage-service van Aplle.
De kost van zo een sms hieraan verbonden naar een bestemmeling die geen apple-account heeft is precies de helft van 1MB data !
Dan is 'gewoon' sms-en toch merkelijk goedkoper !!!
Moraal van het verhaal. Als je een bericht ziet dat je provider 'mogelijks' kosten kan aanrekenen voor de Imessage service, ze dat zeker zullen doen....
Uitkijken is de boodschap !
Groeten,
alainh
Ik heb in ieder geval nooit toestemming ergens gegeven of zo'n melding gekregen van Imessage op mijn android smartphone en bij Proximus kunnen ze ook niet zien vanwaar het komt, ik veronderstel toch als het van Imessage service komt dat ze dit moeten kunnen achterhalen ?

Reageer