Op 24 augustus simkaart iPhone gewisseld voor nieuwe iPhone.
Vanaf 1 september is plots het datapakket voor mobiele telefoon verdwenen en kregen we al snel sms'jes dat het surfvolume met xx EUR overschreden was.
4 september Proximus gebeld - men beloofde dit op te lossen en de onjuiste dataoverschrijding te annuleren. Geen ticket nr ontvangen van Proximus.
5 september: zelf via Proximus web email verzonden met referentie 35454859 (geen reactie ontvangen)
6 september: Terug via Proximus web email verzonden met referentie 35471047
Vandaag 11 september nog steeds niets gehoord van Proximus, als ik terug bel naar de helpdesk krijg ik alleen via automatisch antwoord te horen dat de referentie nr nog in behandeling is.
Dus: 11/9 nogmaals terug gebeld tot ik operator aan de lijn kreeg - begreep het probleem en ging horen bij de klantendienst (ik werd in wacht gezet), 3 min later werd de verbinding gewoon onderbroken - Stand: Niets opgelost en de teller van het surfvolume loopt maar door (staat een limiet op die bijna is bereikt).
Ik wens onmiddellijk terug het datavolume dat ik contractueel had en alle kosten gerelateerd aan de zogenaamde surfvolume overschrijding dienen geannuleerd te worden.
Bladzijde 1 / 1
Heb net het zelfde meegemaakt en heb nu doodleuk de boodschap gekregen dat het datavolume van 2GB die gratis in mijn pack zit verdwenen is per 1/9/2018. Per 1/8/2018 tot 31/08/2018 heb ik als "cadeau" een extra aanrekening ontvangen van 60 euro, omdat ik over mijn limiet van 500 MB zat. Proximus heeft dit blijkbaar laten weten via de factuur. Ik sta compleet perplex... een geluk bij een ongeluk, zal de 60 euro gecrediteerd worden. Echter, ik vind dit NIET kunnen. Iets wat ik al jaren gebruik voor mijn tablet, wordt zomaar afgeschaft. Ik word gedwongen om een extra abonnement te nemen... maw, als ik hetzelfde wil dat ik al had, moet ik er extra voor betalen. Ik moet dit nog even laten bezinken, want mijn eerste reactie is alles weg te trekken bij Proximus!!!!
ik zal geen extra kosten aanvaarden - probleem is nog steeds niet opgelost na 10 dagen... Een domme simkaart verandering naar nano simkaart mag niets veranderen aan mijn contract.
Je bent niet de enige bij mijn pa hebben ze ook het gratis mobiel internet datavolume voor laptop/notepad zomaar stopgezet
Beste Tim, kan je even via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 het betrokken klantennummer geven? Dan kijk ik dit even verder voor je na. Groetjes Freya
Klacht ingediend bij ombudsdienst telecommunicatie. 14 dagen om dit probleem op te lossen kan echt niet -
Ref.: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Ik wens onmiddellijk terug het datavolume dat ik contractueel had en alle kosten gerelateerd aan de zogenaamde surfvolume overschrijding dienen geannuleerd te worden. Ook compensatie omdat we geen datavolume hebben en dus beperkt zijn om belangrijke mails/whatsapp enz te lezen buiten bereik van wifi.
Ref.: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Ik wens onmiddellijk terug het datavolume dat ik contractueel had en alle kosten gerelateerd aan de zogenaamde surfvolume overschrijding dienen geannuleerd te worden. Ook compensatie omdat we geen datavolume hebben en dus beperkt zijn om belangrijke mails/whatsapp enz te lezen buiten bereik van wifi.
Dag Alex,
Het nummer 0477*** is reeds langer een Easy + 15 abonnement waar geen data volume aan gekoppeld is.
Mobile Internet - laptop/tablet nummer 0471*** geeft 2 GB Extra Mobile Data en is nog actief.
Je kan normaal gezien de 2 GB data gebruiken.
Op welke factuur wordt er extra data aangerekend?
Je kan steeds antwoorden via deze link.
Mvg. Wilfried
Het nummer 0477*** is reeds langer een Easy + 15 abonnement waar geen data volume aan gekoppeld is.
Mobile Internet - laptop/tablet nummer 0471*** geeft 2 GB Extra Mobile Data en is nog actief.
Je kan normaal gezien de 2 GB data gebruiken.
Op welke factuur wordt er extra data aangerekend?
Je kan steeds antwoorden via deze link.
Mvg. Wilfried
Ref.: http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41
Ik wens onmiddellijk terug het datavolume dat ik contractueel had en alle kosten gerelateerd aan de zogenaamde surfvolume overschrijding dienen geannuleerd te worden. Ook compensatie omdat we geen datavolume hebben en dus beperkt zijn om belangrijke mails/whatsapp enz te lezen buiten bereik van wifi.
Hallo Alex. Kun je aangaande de klacht ons op de hoogte houden. Bij veel PX klanten met de oude packs, internet Start-Comfort-Maxi, wordt de gratis mobile data gewoon afgenomen. Melding op de factuur en dat is het. Alvast bedankt, Antoon
Antoon, als ik het goed begrijp is bij Alex zijn Mobile Internet - laptop/tablet nummer 0471*** 2 GB Extra Mobile Data nog actief.
Dus bij hem werd dat niet geschrapt zoals bij ons het geval is ????
Dus bij hem werd dat niet geschrapt zoals bij ons het geval is ????
Dus bij hem werd dat niet geschrapt zoals bij ons het geval is ????
Hallo Martin. Bij mij ook nog niet. In Myproximus nog steeds 500 MB gratis en ook op de factuur staat dit ook nog vermeldt. En je ziet de ene PX medewerker zegt het anders dan de andere PX medewerker. Wacht nog even af ivm dit.
Beste Freya,
Bedankt voor jouw feedback.
Ondertussen heb ik via verschillende kanalen van Proximus de boodschap gekregen dat ik geen aanspraak meer kan maken op de 2GB "gratis" data (via een apart datakaartje). Als ik toch wens gebruik te maken van wat ik reeds had, dan moet ik een apart abonnement afsluiten voor 15 euro (denk ik?) per maand. Steeds kreeg ik de melding dat dit op de factuur van een paar maanden geleden werd gemeld en ik daarom voldoende geïnformeerd was. Mijn frustratie en boosheid heb ik grotendeels ingeslikt en heb mijn abonnement desalniettemin aangepast om terug aan een data limiet van >3GB te komen. Ik blijf (en dit zal waarschijnlijk nog zo blijven) met een héél wrang gevoel zitten.
In de business waar ik zelf werk (IT consulting) zou ik er niet eens durven aan denken om een klant plots voor een voldongen feit te plaatsen door te zeggen dat hij geen recht meer heeft op een bepaalde dienst, tenzij hij/zij daarvoor extra zal betalen en dat ik dit doodleuk met de laatste factuur heb laten weten. Dat komt mss omdat we dan alle klanten zouden verliezen aan de concurrent... echter, dit is waarschijnlijk de macht die de grote provider(s) hebben... de kleine consument moet maar slikken.
Ik had het nog enigszins kunnen aanvaarden mochten ze mij persoonlijk gecontacteerd hebben en samen met mij de andere opties hebben bekeken en - mss droom ik hier - een compensatie/alternatief hebben gegeven voor wat er "plots" zou verdwenen. bv. de 2GB die verdwijnt via je data kaart zullen we nu koppelen aan je gsm abonnement.
De reden waarom ik eigenlijk nog bij Proximus blijf is omdat ze wel steeds de moeite doen om te reageren op vragen/klachten en vooral ook een goeie hulp ervaar van de Proximus winkels (in mijn geval die in Sint-Kruis Brugge, dikke pluim voor die mensen daar). Ik hoop dat ze alsnog iets kunnen voorstellen om dit datakaartdebacle voor de vele gebruikers ervan alsnog dragelijker te maken.
@Tim,
Heb internet comfort met Smart +25 in pack. Op dit moment heb ik mijn 500 MB gratis data nog steeds.
Maar een ding kan ik nog steeds niet volgen. In een mail ontvangen op 17-07-2017 van een CEO van PX staat het volgende in : Tenslotte deel ik u mee dat de “Free Mobile Internet” waar u naar verwijst sinds 17/10/16 niet meer gecommercialiseerd is. Bestaande klanten blijven dit voordeel uiteraard wel behouden. Op 4 januari dit jaar was Mevr. D. Leroy te gast bij De Inspecteur op Radio 2. Een statement van haar was deze : Inspecteur Michaël vroeg haar ook naar haar persoonlijke betrokkenheid bij de problemen. "Het doet me telkens pijn als ik deze klachten hoor", klinkt het. "We willen er zijn voor onze klanten, hen een goede dienstverlening bieden en als er dan wat misloopt, willen we een goede oplossing op korte termijn aanreiken."
Ik kan dus dit niet meer volgen dat ze bij klanten van PX met oude packs de gratis data zomaar afpakken als men bovenstaand statement leest van de CEO van PX. En zoals je zegt chapeau voor vele PX medewerkers die er toch iets goeds van willen maken ook al zijn ze gebonden aan de richtlijnen van PX. Hoop echt dat PX de gratis datakaart weer terug draait en behoud voor alle PX klanten.
Mvg, Antoon
Heb internet comfort met Smart +25 in pack. Op dit moment heb ik mijn 500 MB gratis data nog steeds.
Maar een ding kan ik nog steeds niet volgen. In een mail ontvangen op 17-07-2017 van een CEO van PX staat het volgende in : Tenslotte deel ik u mee dat de “Free Mobile Internet” waar u naar verwijst sinds 17/10/16 niet meer gecommercialiseerd is. Bestaande klanten blijven dit voordeel uiteraard wel behouden. Op 4 januari dit jaar was Mevr. D. Leroy te gast bij De Inspecteur op Radio 2. Een statement van haar was deze : Inspecteur Michaël vroeg haar ook naar haar persoonlijke betrokkenheid bij de problemen. "Het doet me telkens pijn als ik deze klachten hoor", klinkt het. "We willen er zijn voor onze klanten, hen een goede dienstverlening bieden en als er dan wat misloopt, willen we een goede oplossing op korte termijn aanreiken."
Ik kan dus dit niet meer volgen dat ze bij klanten van PX met oude packs de gratis data zomaar afpakken als men bovenstaand statement leest van de CEO van PX. En zoals je zegt chapeau voor vele PX medewerkers die er toch iets goeds van willen maken ook al zijn ze gebonden aan de richtlijnen van PX. Hoop echt dat PX de gratis datakaart weer terug draait en behoud voor alle PX klanten.
Mvg, Antoon
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.