Skip to main content
Hallo,

Ik probeer een camera rc8030 te laten werken met de app ip cam view. Daarvoor dien ik een DynDNS aan te maken en een portforwarding. Beide heb ik gedaan en als ik dat check via een programma via internet dan krijg ik het antwoord "Your ISP/Router/Firewall is not blocking port ****" , maw de poort die ik gekozen heb in portmapping staat open en wordt door niets geblokkeerd.Via een static IP adres kan ik de camera wel zien en krijg ik ook beeld.

Nu probeer ik verbinding te maken via de app ip cam viewer maar dat lukt mij niet. Ik krijg het antwoord " could not connect to given Hostname/Ip and Port. Ik geef nochtans de juiste hostname en poort in. Ook de camera is gekend bij ip cam viewer, want hij staat in de lijst. Wat doe ik fout?
je internal port wordt bepaald door het ip adres van de service (server) die op het bbox3 lokaal netwerk hangt, in uw geval de ip camera. Dus als het ip adres van je camera bvb op 2000 staat dan is dit het internal port nummer in je port forwarding en in principe kan je ook als external port dezelfde poort nemen dus ook 2000 bvb

dus in dit geval

ext port begin : 2000 | ext port end: 2000 | local port: 2000



eigenlijk zelfde vb als vroeger al gepost werd




Hallo, hier ben ik terug,

Het lukt me dus niet met de BBOX 3. een port mapping te doen. Wordt er iets geblokkeerd in de BBOX 3?

Als ik een poortcheck doe dan krijg ik alleszins groen licht. maar ik kan mijn camera's niet via internet bekijken.

Is dit misschien een logisch en goed idee.

Als ik nu eens een draadloze router koop en die met kabel aan de BBOX aansluit en mijn camera's aan de draadloze router. Heb ik dan meer succes, maw kan de BBOX3 dan nog iets blokkeren? En is een dyndns dan nog nodig en zo ja, gaat dat werken bij de NIEUWE draadloze router? Als dat de oplossing zou zijn om die camera's terug te kunnen bekijken.
normaal gezien zou dit ook moeten werken via de bbox3 aangezien er nog zijn die camera's via de bbox3 kunnen langs www bekijken dus wat de juiste reden is dat het bij nu niet werkt weet ik ook zo niet direct.

Als je nu een andere router gebruikt en via een aparte pppoe sessie werkt net als de bbox3 ook een internet verbinding maakt wil dua niet zeggen dat je niet met dyndns gaat moeten werken aangezien het www IP adres ook kan veranderen al wordt dit niet mmer op geregelde tijdstippen veranderd zoals dit vroeger het geval was, net zoals het ook niet direct zal veranderen met de bbox3 , waar het bv verandert als de bbox een nieuwe pppoe sessie maakt bij reboot of bij reset.
Beste Martin,

Dank voor je antwoord,

Maar zo heb ik het gedaan;

ik heb in port mapping voor external port start en end hetzelfde nummer gekozen (bijvoorbeeld 12345)

Internal port heb ik 443

Het statis IP adres ingegeven bij internal host.

Bij remote host heb ik ; any

protocol ; TCP-UDP

Enable: yes

en bij status staat ok

Op www.no-ip.com heb ik een free dyndns gemaakt.

Ik heb een naam gekozen. (weet niet als dat veilig is om hier te vermelden)

als ik naar http://www.portchecktool.com ga en daar staat mijn ip al ingevuld, als ik daar de poortnummer invul die ik gekozen heb bij port mapping (voorbeeld 12345) dan krijg ik groen Your ISP/Router/Firewall is not blocking port.

Maar als ik dan mijn hostname ((die ik gemaakt heb op no-ip) (die is toch gekoppeld aan mijn ip adres?))invul in mijn browser op mijn pc kan ik ook de camera niet zien langs deze weg.

Als ik de app ip cam viewer lite op mijn smart phone gebruik en ik vul daar de gegevens in bij host/ip de naam die ik gekozen heb (heb het al geprobeerd met http en zonder http en https en zonder https) en bij port vul ik het nummer in dat ik gekozen heb(voorbeeld 12345) en bij user en paswoord vul ik de gegevens in die nodig zijn om in te loggen bij de camera op het static ip adres. Het merk en type camera vul ik correct in.

In de BBOX 3 vul ik bij Dyndns mijn gebruikersnaam en paswoord van no-ip in en vul ik de hostname in die ik gemaakt heb bij no-ip. (die vul ik in zonder http (enkel de naam met daarachter.ddns.net) server wordt automatisch ingevuld en bij poort staat 80 (wordt ook automatisch ingevuld) (maar die kan ik ook niet wijzigen) en bij request wordt het ook automatisch ingevuld door no-ip.

Wat doe ik verkeerd?
dag Guido,



Je zal ook op je poorten moeten open zetten die door veiligheidsredenen standaard zijn gesloten. Dit doe je via



https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_secu/particulieren/welkom-bij-support/internet/veiligheid-en-bescherming/uw-internetverbinding-beveiligen/internetpoorten-openen.html



Groeten,



Jean-Paul
Dag Jean Paul,

Bedankt voor je antwoord,

Ik heb die poorten open gezet, modem uitgeschakeld 10 sec gewacht en opgestart, maar ook dan krijg ik nog geen toegang tot de camera. Niet via de app en niet via internet op mijn pc.

Ik heb ze voorlopig terug op hoge beveiliging gezet.



Guido,
Hallo,



Ik vraag mij af of het bij een andere modem dan BBOX 3 wel zou werken?

Het lukt mij althans niet met de BBOX 3.

Kan men een andere BBOX krijgen waar het wel bij lukt?
Dat zal niet veel helpen want het komt er eigenlijk op neer van de nodige poorten te forwarden en als je de geblokkeerde poorten nodig hebt van die via myproximus open te zetten.

Als ik u was zou ik gewoon eens het probleem ook eens stellen op userbase.be/forum.
Bedankt voor de info, maar ik denk er toch wel stilletjes aan om in de volgende weken naar een andere provider uit te kijken.
Ja het hangt af van waardoor je probleem komt want wie zegt dat het bij een ander provider dan wel zal lukken, aangezien het bij anderen wel lukt om hun ip-camera via bbox3 te benaderen (zoals o.a bij Nick het ook werkt) !!!

Heb je uw probleem al eens op het userbase forum gesteld....
Dag Martin,



Zoals je zegt, wie weet of een andere provider mij kan helpen, maar momenteel zit ik echt vast.

Ik heb al van alles geprobeerd, het zal waarschijnlijk iets kleins zijn, maar als leek ben ik al blij dat ik het klaar gekregen heb om mijn camera met een lokaal ip adres te bekijken. Alleen dat met Dyndns en port mapping lukt mij niet. Nochtans als ik een test doe van de poort en mijn ip adres dan zegt de test dat dit goed is en dat de poort open staat en niet geblokkeerd is. Maar als ik de camera via mijn browser wil benaderen dan krijg ik de melding "pagina bestaat niet.

Ook wel een beetje raar "pagina bestaat niet"??



Guido,
dus als je in je browser de volgende URL ingeeft

http://(wan-ip-adres-bbox3):(ext-portforwarding-poort-nummer-camera)

dan lukt het niet



NB: moesten de portforwarding niet kloppen dan zou portchecker ook niet aangeven dat je poort open is.
Er gebeuren hier rare dingen!!!!!! de tekst die ik in vorig bericht ingevoerd heb komt niet te voorschijn !!!!!!

daarom een printscreen genomen van de ingevoerde tekst >




Dag Martin,



Nu ben ik misschien wel heel domme dingen aan het doen, maar ik geef het volgende in, in de browser.

IP voorbeeld http://111.111.11.111/9000(poortnummer)

Ip dat ik ingeef is het nummer dat ik op portchecker zie en de poort ook.

Wat bedoel je met WAN? hopelijk zit de fout bij WAN
Als je Wan ip adres dat je vindt via http://whatismyip.com gelijk is aan 111.111.11.111 bvb

dan moet je in de browser het volgende invoeren http://111.111.11.111:9000

indien je "external port begin" en "external port einde" bv 9000 is dat je in je portforwarding gebruikt hebt van je bbox3

de internal poort is deze die je ip camera gebruikt
Martin,



zoals jij het schrijft, vul ik het in.

De poort 443 heb ik open gezet in de modem en op my proximus heb ik lage beveiliging ingeschakeld.
Martin bij de camera staat poort 80, maar die kan ik daar niet wijzigen,
heb je in je portforwarding dan het volgende ingevoerd:

Protocol TCP-UDP

External Port Start 80

External Port End 80

Internal Port 80

Internal Host Any
Zie ik het zo goed?

Met het Dyndns kan ik langs poort 5000 binnen, maar daar sta ik voor een gesloten poort, 80 of 443 of 23, nochtans heb ik de 3 poorten opengezet. Waar ben ik ergens nog die poorten vergeten open te zetten?
heb je in je portforwarding dan het volgende ingevoerd:

Protocol TCP-UDP heb ik gedaan

External Port Start 80 heb ik gedaan

External Port End 80 heb ik gedaan

Internal Port 80 heb ik gedaan

Internal Host Any heb ik gedaan

Portalcheck 80 heb ik ook gedaan en geeft ook ok

maar ik geraak er niet binnen
voor dat je met dydns werkt moet je eerst zien dat het werkt via de url die je ingeeft in je browser als volgt >

http://watismijnip:80

waar je watismijnip vervangt door het ip adres dat je gevonden hebt in http://watismijnip.be/
Martin,



Wat is DMZ host?

Want daar kan ik de camera ook selecteren
Martin,

onderstaande heb ik gedaan, maar werkt niet



voor dat je met dydns werkt moet je eerst zien dat het werkt via de url die je ingeeft in je browser als volgt >

http://watismijnip:

waar je watismijnip vervangt door het ip adres dat je gevonden hebt in http://watismijnip.be/
Deze moet je niet kiezen want je werkt met port forwarding met je camera , je kan daar ieder toestel die op je netwerk gekoppeld is kiezen om in DMZ te werken maar best niet doen.



Beetje uitleg als je bv je pc in DMZ zet, dan komt het er eigenlijk op neer dat alle poorten tegelijk naar die pc geforward worden.

Dat houdt echter wel in dat die pc blootstaat aan alle gevaren van internet.

Probeer dat indien mogelijk te vermijden want, die pc is ook met de rest van je netwerk verbonden en dus lopen ook je andere pc’s indirect gevaar.
Martin,

onderstaande heb ik gedaan, maar werkt niet



voor dat je met dydns werkt moet je eerst zien dat het werkt via de url die je ingeeft in je browser als volgt >

http://watismijnip:

waar je watismijnip vervangt door het ip adres dat je gevonden hebt in http://watismijnip.be/




zet er ook het poort nr achter dus als volgt http://watismijnip:80