Camera koppelen aan BBOX3 en Dyndns [closed]

  • 20 December 2017
  • 69 reacties
  • 3192 Bekeken

Hallo,
Ik probeer een camera rc8030 te laten werken met de app ip cam view. Daarvoor dien ik een DynDNS aan te maken en een portforwarding. Beide heb ik gedaan en als ik dat check via een programma via internet dan krijg ik het antwoord "Your ISP/Router/Firewall is not blocking port ****" , maw de poort die ik gekozen heb in portmapping staat open en wordt door niets geblokkeerd.Via een static IP adres kan ik de camera wel zien en krijg ik ook beeld.
Nu probeer ik verbinding te maken via de app ip cam viewer maar dat lukt mij niet. Ik krijg het antwoord " could not connect to given Hostname/Ip and Port. Ik geef nochtans de juiste hostname en poort in. Ook de camera is gekend bij ip cam viewer, want hij staat in de lijst. Wat doe ik fout?

This topic has been closed for comments

69 reacties

Reputatie 2
Welke poort heb je juist ingesteld?

Ik gebruik zelf poort 5000, 5001 en 5002 voor 3 camera's van Foscam.

Bedoel je met static IP het intern IP of het extern IP?

Als het werkt met je extern IP (zie http://www.whatismyip.be) en de juiste poort en op die manier werkt het... ligt de fout bij DynDNS.
In Port Mapping
External port start en external port end
Met static bedoel ik het ip adres dat ik alleen kan benaderen op mijn lokaal netwerk, maar niet via internet
Daarvoor heb ik een Dyndns op no-ip aangemaakt. en als ik de hostname of ip en port check op internet (via portchecktool) Dan krijg ik de melding dat de poort open staat met mijn ip adres.
Reputatie 2



Zo is het bij mij ingesteld.
Bij mij is het ietsjes anders, maar heb de info voor de poort in te vullen van Proximus gekregen.
En zoals gezegd bij het checken op internet krijg ik de bevestiging dat de poort open is en door niets geblokkeerd wordt
Reputatie 2
En je hebt de IP cam toch ook op die poort gezet dan en niet op de default poort?

Het klopt dat een portcheck "open" zegt als je eender welke poort opent op je modem, maar dan moet de "dienst" achter de poort ook op die poort werken. Dus eens kijken of je jou poort bij de settings van je IP cam op dezelfde poort hebt staan zoals de poort die je geopend hebt op je modem.
Reputatie 2
Zie bijvoorbeeld voor poort 5001:
louter als bijkomende info: BGCTV IP Camera
ik kan de http poort niet veranderen die staat op 1024 en bij of verlaten gaat deze terug naar 1024
kan je die 1024 dan niet gebruiken of blokkeert die proximus die misschien, de externe poort kan je laten staan en de interne wordt dan 1024 bvb ext:5000 int:1024
natuurlijk als je meer dan één camera hebt wordt het een probleem als ze allen op dezelfde poort 1024 moeten staan, wat mij heel verdacht lijkt dat je die niet zou kunnen instellen op een andere poortnr. 🤔
Reputatie 2
Zou je toch moeten kunnen aanpassen, nog geen camera's gezien waar je dat niet kan aanpassen 🙂
Ik ben nog eens gaan kijken op no-ip ivm Dyndns
Ik kan daar verschillende dingen maken, misschien zit daar de fout.
Welke neem ik;
Record type
1. DNS Host A
2.AAAA (IPv6)
3.Dns Alias (CNAME)
4.Web Redirect
Reputatie 2
1.

Een A record.
Het lukt niet,
het lukt niet -:(
kun je nu andere poorten toekennen aan je camera's ?
PS: nu zie ik dat jij maar één camera hebt en heb je dan in port forawarding die poort 1024 gebruikt voor zowel externe als interne poort
Martin,
Ik heb 4 camera's, maar was met eentje aan het proberen. Ik heb nu een dyndns URL/IP gemaakt op no-ip.
Alles lukt totdat ik de app ip cam viewer op mijn tef gebruik, daar kan er geen verbinding gemaakt worden met host/ip and port.
Ik weet het niet meer,
Het straffe in heel dit verhaal is dat ik op mijn static ip adres de camera wel zie en de beelden ook.
Maar van zodra ik via internet naar de camera wil gaan lukt het niet.
Ook niet als ik de hostname/ip in mijn browser op de computer intik, maar dat is misschien zo.
Bestaan er geen boeken waar deze problemen besproken worden?
En via internet gaat het toch van de hostname (ip adres dat regelmatig veranderd naar het static ip adres via de poort?
Enfin zo zie ik het -:)
Als je de app ip cam view gebruikt op je gsm is dit dan via mobiel internet of via uw vast local internet dat je probeert.
ja 1024 voor external port start en external port end
Internal port 443
nu kan ik niet meer volgen, je hebt toch gezegd dat je ip camera http poort op 1024 stond en dat is wel de internal poort in dat geval?
ofwel heb ik je verkeerd begrepen!
ja 1024 voor external port start en external port end
Internal port 443
Ik heb die gegevens zo van proximus gekregen
ja 1024 voor external port start en external port end (alleez zij gebruiken als voorbeeld 12345 voor external)
Internal port 443
Ik heb die gegevens zo van proximus gekregen
Ik moet even weg nu,
Ik denk dat ik ergens een IT'r moet gaan zoeken, maar waar vind ik die?
Het zou spijtig zijn om 4 camera's te hebben en niet meer kunnen gebruiken.