Skip to main content
Beantwoord

Blokjes na pauze


Forum|alt.badge.img+2
Heb van proximus een nieuwe decoer (moeten) mogen installeren, de oude kon niet meer geladen worden met de nieuwe software. Na een correcte installatie van de nieuwe decoder zonddr HD verschenen er blokjes na pauzeren van een livebeeld. Hieronder het relaas van mijn contacten met de proximus helpdesk.
Eerste contact : we gaan de decoder eens volledig terug opstarten. Twee vingers ....Het ging niet, doet het eens opnieuw, maar wel zoals ik het zeg. OK, tweede poging, niet gelukt. Blijf aan de lijn, ik vraag het na. Het is wel met drie vingers mijnheer. Het ging. We bellen u op binnen een uur om te zien of het probleem is opgelost.
Tweede contact: Ik zie wel iets fout hier, zal dat corrigeren, uw modem terug opstarten en binnen 15 minuten is dat opgelost. Niet dus.
Derde contact : we hebben al alles gedaan wat we hier kunnen doen, ik maak een technische fiche, een technicus zal u dan bellen.
Vierde contact : geen technicus gehoord en nog altijd blokjes na pauze
Wat nu?

Beste antwoord door Cvanloon

Ik wilde nog wat wachten en verder kijken hoe het zou gaan met een nieuwe decoder die ik dus nog niet heb en binnenkort wel zal krijgen.
Maar daarstraks kreeg ik een ingeven en ik dacht : ik ga toch even nog eens mijn decoder zonder stroom zetten en hem herstarten. Dat verliep zoals altijd vrij klassiek en zonder problemen. Maar blijkbaar was er ook een softwareupdate en nu heb ik het al vijf keren geprobeerd : mijn BLOKJES ZIJN WEG! Was het dan toch een softwareprobleem?
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

37 reacties

Martin
  • 32645 reacties
  • 16 november 2017
ik weet niet wat ze u voorgesteld hebben maar het beste dat je kunt zelf proberen is:
al je toestellen, zoals Bbox-modem / (PLC's / wifi-bridge "indien van toepassing") / decoder,
even resetten zoals beschreven in deze FAQ's hier:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html

of samengevat:
wat je zou kunnen proberen is , (volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 5sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug opzetten,en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet da pas
4) je decoder weer onderstroom
om te zien of het hiermee opgelost is
NB: indien niet opgelost, eventueel ook nog een reset van decoder(s) doen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html.

Moest het dan niet opgelost geraken zou je kunnen beroep doen op een gratis happy house technieker die bij u langs komt om alle eens na te trekken en die kan je zelf aanvragen hier : http://proximus.be/happyhouse

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • 16 november 2017
Bedankt voor uw antwoord. Als de helpdesk mij zegt dat alle mogelijkheden al uitgevoerd zijn zie ik wel niet in wat ik nog kan doen. Ik had gehoopt dat er zou gebeuren wat ze me hadden beloofd, en dat is simpelweg :een technicus laten bellen. Nu wil ik wel via uw link een technicus vragen om eens langs te komen. Maar wat dan met mijn factuur? Ongeveer een jaar geleden heeft de helpdesk mij eens een technicus gestuurd, dat was een zelfstandige, die kon het probleem snel oplossen, maar hij stuurde dan wel een factuur. Dan heb ik geschreven naar de CEO van Proximus en lieten ze de factuur voor een keer vallen.

Martin
  • 32645 reacties
  • 16 november 2017
Best een privébericht sturen dan als hier van proximus uit geen reactie komt
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 16 november 2017
hi

Kan je ons via privebericht je klantennr of lijnnr doorgeven ?

Dan kijken wij nog even na wat er mogelijk is

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg
Jonathan

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • 16 november 2017
Ik denk dat ik een privébericht heb gestuurd, krijg wel telkens als reactie : nog geen tekst ingevuld. Misschien te wijten aan het gebruikt OS Linux.

Martin
  • 32645 reacties
  • 16 november 2017
heb je in het tekstvak wel je klantennr of lijnnr doorgeven !

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst (vraag / probleem / klantgegevens enz..) invullen in het voorziene tekstveld en
vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • 16 november 2017
Heb ondertussen het formulier ingevuld voor een happyhouse. We zien wel.
Bedankt aan alles die geholpen hebben.

  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 19 november 2017
Mijn ouders hebben nu sinds een week ook een nieuwe decoder (model met verwisselbare harde schijf), en zij hebben ook hetzelfde probleem met de blokjes. Bovendien lukt na pauzeren doorspoelen niet en terugspoelen bij live tv lukt ook niet. De pijltjes verschijnen wel, maar de uitzending doet niets. Dit lijkt me puur een bug in de software. Is hier al een oplossing voor gevonden?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • 19 november 2017
Ondertussen heeft het proximus team mij een nieuwe decoder beloofd, als die geinstalleerd is en het probleem blijft dan zal het wel software zijn. Als het met een nieuwe decoder goed gaat dan is het de decoder. Ik zal het resultaat posten.

Martin
  • 32645 reacties
  • 19 november 2017
ik vermoed al langer dat het iets met de software te maken heeft, ik ben benieuwd of het iets gaat oplossen !
bv hier > https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/opnames-staan-er-niet-op-41045/index1.html#post591329
meldt jdm_01 juist het zelfde en zijn decoder wordt ook omgeruild voor een nieuwe v5.

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • 792 reacties
  • 20 november 2017
Filip, ze krijgen ook alleen blokjes bij op pauze drukken of ook bij gewoon kijken en opnames en dergelijke?

Martin
  • 32645 reacties
  • 20 november 2017
Ter info: Dat is het zelfde effect dat je soms ook krijgt als je een opname start, al is dit heel kort bij mij en dus niet echt hinderlijk.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • 20 november 2017
Bij het starten van een opname heb ik ook wel wat blokjes, maar dat duurt hoop en al twee à drie seconden.
Daarover had ik het hierboven niet : het zijn blokjes na het terug starten van een gepauzeerde live-uitzending. En die blijven duren. Hoelang? Dat weet ik ook niet hé, ik blijf daar ook geen uren naar kijken. Maar alvast te lang.
Om het probleem blokjes te omzeilen : als ik wil pauzeren (bvb iemand belt als ik naar een uitzending kijk) dan zet ik de opname aan. Daarna kan ik die gewoon afspelen zonder blokjes.
Kreeg vandaag een sms van proximus dat er een nieuwe decoder onderweg is. Daar die wel niet van Thailand zal komen zal ik hem morgen gaan halen en installeren. Zal dan een berichtje zetten over de afloop.

Martin
  • 32645 reacties
  • 20 november 2017
Dat zal alleen met de v5 zijn waarschijnlijk en niet met de v5 compact

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • 20 november 2017
Dat verschil ken ik niet echt. Wat staat daar allemaal op op de onderkant? TV Decoder V5 Swap van CISCO Box SD/HD with DVR. Hij is wel compacter (kleiner dan mijn vorige) , ik dacht dat dat komt omdat er geen HD in zit.

Martin
  • 32645 reacties
  • 20 november 2017
Inderdaad bij de v5 compact zit er geen Harde schijf in waardoor uitsluitend opnames op server mogelijk zijn

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 1109 reacties
  • 20 november 2017
V5c geïnstalleerd, probleem met de blokjes na pauze live tv opgelost, lag dus bij mij wel degelijk aan de decoder. De audio kabel mini din naar tulp gratis te verkrijgen bij een proximus winkel.
De opname problemen ga ik verder opvolgen en zal hier, indien nodig, de nodige feedback meedelen.

mvg

Martin
  • 32645 reacties
  • 20 november 2017
Dat zal dan inderdaad waarschijnlijk alleen bij de v5 decoder gebeuren en niet bij de v5 compact.
Wel raar dat die klachten nu maar pas onlangs met de v5 gebeuren, zou iedereen dit nu hebben met een V5 ???
of zou dit echt een defect zijn aan de v5 !!!

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 1109 reacties
  • 20 november 2017
Zal waarschijnlijk toch een defect geweest zijn aan mijn V5.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • Antwoord
  • 20 november 2017
Ik wilde nog wat wachten en verder kijken hoe het zou gaan met een nieuwe decoder die ik dus nog niet heb en binnenkort wel zal krijgen.
Maar daarstraks kreeg ik een ingeven en ik dacht : ik ga toch even nog eens mijn decoder zonder stroom zetten en hem herstarten. Dat verliep zoals altijd vrij klassiek en zonder problemen. Maar blijkbaar was er ook een softwareupdate en nu heb ik het al vijf keren geprobeerd : mijn BLOKJES ZIJN WEG! Was het dan toch een softwareprobleem?

Martin
  • 32645 reacties
  • 20 november 2017
De kans zit er altijd in, maar ik denk dat het iets complexer is en er ok andere redenen kunnen meespelen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Grand Master
  • 1228 reacties
  • 21 november 2017
Ik ben vandaag de beloofde nieuwe decoder gaan afhalen en heb hem geinstalleerd. Dus eigenlijk heb ik een decoder die gisteren al goed marcheerde (na een reset van de decoder) vervangen door een andere. Na een reset van de modem is de installatie goed verlopen en zijn al mijn Proximus-problemen opgelost.

Martin
  • 32645 reacties
  • 21 november 2017
heb je nu een v5 of een v5 compact in ruil gekregen voor je v5?

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • 1109 reacties
  • 21 november 2017
Cvanloon schreef:
Ik wilde nog wat wachten en verder kijken hoe het zou gaan met een nieuwe decoder die ik dus nog niet heb en binnenkort wel zal krijgen.
Maar daarstraks kreeg ik een ingeven en ik dacht : ik ga toch even nog eens mijn decoder zonder stroom zetten en hem herstarten. Dat verliep zoals altijd vrij klassiek en zonder problemen. Maar blijkbaar was er ook een softwareupdate en nu heb ik het al vijf keren geprobeerd : mijn BLOKJES ZIJN WEG! Was het dan toch een softwareprobleem?


Welke SW update?

Martin
  • 32645 reacties
  • 21 november 2017
De laatste versie was NTE_6.32.3.38 of er moet heel recent een nieuwe uitgekomen zijn!

Reageer