Beantwoord

BBOX3 Synology NAS vast IP adres - help

  • 19 June 2018
  • 7 reacties
  • 866 Bekeken

Reputatie 1
Hi,

Net een (Synology 918+) Nas gekocht en wil deze een vast IP adres geven. Blijkbaar doe ik dat best in de Nas zelf en moet je een IP adres toewijzen dat buiten de bbox DHCP pool ligt. Ik heb een Sagemcom bbox 3 maar het is me niet duidelijk wat de pool is van IP adressen is die 'gereserveerd' zijn voor de bbox 3. Er zijn hierover diverse topics te vinden op dit forum maar vind niet onmiddellijk een antwoord op deze vraag 🙂 Ben trouwens een echte leek dus wordt een avontuur om de Nas aan de praat te krijgen lol (alle tips zijn welkom).

Misschien belangrijk om te vermelden is dat ik bovendien ook een Asus router gebruik (nvl voor wifi) maar die staat op een andere etage (in deze router heb ik een 2e PPPOE sessie).

Alvast bedankt.

Stef
icon

Beste antwoord door Martin 19 June 2018, 13:04

Bekijk origineel

7 reacties

Als je ene neemt hoger dan 192.168.1.127 loop je geen risico's om conflicten te krijgen dus bv 192.168.1.128 , 192.168.1.129 enz... tot en met ...254
Reputatie 1
Als je ene neemt hoger dan 192.168.1.127 loop je geen risico's om conflicten te krijgen dus bv 192.168.1.128 , 192.168.1.129 enz... tot en met ...254

Heel vriendelijk bedankt, Martin 🙂
Reputatie 1
Hi,

Gelukt met vast ip 192.168.1.130. Synology zit op het netwerk en via DSM een folder gecreerd op de NAS. Bon, het lukt me niet om via Synology Assistant deze folder te mappen in win8.1. Error ‘network path not found 53’. Op synology forum wordt ik niet veel wijzer...dus hier maar effe proberen.

Bedankt :)

Stef
Ik weet niet of je hiermee iets wijzer uit wordt :
https://4sysops.com/archives/map-network-drive-in-windows-7-windows-8-and-windows-8-1/
Reputatie 1
Heel vriendelijk bedankt, Martin. Heb het kunnen oplossen. Om een of andere reden was op mijn laptop zowel 'Ethernet' (rechtstreeks op bbox3) als 'Wifi' (via asus router) connected. Dit moet een conflict gegeven hebben want zodra ik de wifi op de laptop afzette was het probleem opgelost (begrijp niet goed hoe het kon dat die beiden actief waren).
gewoon bbox3 bridgen en daarna kan je een vast ip maken op je nas hetgeen je router doorgeeft.
ik doe dit en heb nooit problemen heb er trouwens 2 nassen op staan en 1 Windows server.
als je bbox3 in bridge zet moet je je login en paswoord in je router zetten
waarom zet je de bbox3 in bridged mode eigenlijk, want dit maakt toch in feite niks uit als je een bijkomende pppoe opstart op je aangesloten router op de bbox3, enfin dat is hoe ik het uitvoer of heb je daar een specifieke reden voor misschien?

Reageer