Dinsdag is hier een nieuwe CV-ketel geinstalleerd en daarbij is een "Vitoconnect 100" geleverd die het mogelijk maakt alles (verwarmin gen warm water) te besturen vanaf de GSM.
De vitoconnect is met een kabel verbonden met de CV-ketel en verbind draadloos met de wifi.
De Bbox 2 staat in de zelfde ruimte op ongeveer dezelfde hoogte op ongeveer 6 meter van elkaar.
Installeren en connecteren ging probleemloos, jammer genoeg wordt om onbekende reden na een tijd de wifi-verbinding tussen de bbox2 en de vitoconnect verbroken. De vitoconnect heeft niet de gave om vanzelf opnieuw te verbinden en kan dit enkel na een reset ter plaatse.
De tijd dat de verbinding goed blijft is nooit hetzelfde en varieert van 1,5 uur tot 8 uur.
Als ik kijk met andere toestellen thv de vitoconnect heb ik steeds een uitstekende ontvangst, dit is natuurlijk een momentopname.
Nu zie ik een aantal mogelijke oorzaken:
1. Het wegvallen van ADSL op de bBox. Ik heb gekeken op mijn verbruik en ik zie maar 1 lijn staan per dag, dat lijkt me normaal.
2. Het volledig wegvallen van de wifi op de BBox, hoe kortstondig ook. Weet iemand of ik dit in een bepaald log kan terugvinden?
3. Het sterk verzwakken van de wifi op de bbox. Ik ga een repeater proberen.
4. De vitoconnect is zelf niet goed.
Iemand nog een idee?
Vraag
Bbox2 wifi connectie met viessman-ketel weg
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.