Skip to main content
Vraag

Bbox 3 wifi lampje blijft rood branden.

  • November 10, 2018
  • 1 reactie
  • 10362 Bekeken

Ik heb een BBox 3 en het wifi lampje blijft rood branden.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe los ik dit op?

Paul
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

Martin
  • November 10, 2018
mss zit je met een ip conflict één of ander toestel die bv op een zelfde vast ip ingesteld staat als deze die toegekend worden door de DHP van de bbox aan andere toestellen die niet op een vast ip staan. Door zoveel mogelijk toestellen hun wifi uit te zetten en dan één voor één terug te verbinden kunt je dit eventueel detecteren.
Anders eerst eens proberen door de bbox 5 seconden zijn stroom te onderbreken en dan na heropstarten zien of het probleem zich nog voordoet.
Of nog eventueel een reset van de bbox uit te proberen
zie hiervoor hier
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

NB: via deze bovenstaande en onderstaande link, komt er op de geopende pagina na een tijd ook een chatvenster open waardoor je met iemand van proximus je probleem verder kunt uitleggen...
zie betekenis van de controle lampje van de bbox
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-uw-modem.html