Beste,
sinds een paar maanden hebben we een bbox3 en dit was een enorme verbetering op de bbox2 qua verbinding. Nu hebben we sinds een paar weken echter weer problemen. Een paar keer per dag verliezen alle devices die verbonden zijn via ethernet kabel hun internet connectie. Dit zijn:
- Een tweede router, ingesteld als access point.
- Een derde router ingesteld als access point, die een ethernet kabel krijgt via een powerline adapter.
- Alle apparaten die verbonden zijn via WiFi of ethernet aan een van de twee extra routers (connectie toont nog steeds als beschikbaar, maar apparaten die er mee verbonden zijn, melden geen geldig ip adres te hebben).
De WiFi over 5GHz lijkt soms ook problemen te hebben, waardoor de televisie geen signaal meer krijgt. De standaard WiFi lijkt geen problemen te ondervinden.
Ik heb het al een beetje proberen trouble shooten, en heb geen directe oorzaak gevonden naast de bbox3 zelf. Wanneer ik een ander apparaat direct verbindt met een andere kabel op dezelfde of andere LAN poort van de bbox, krijg ik ook geen connectie.
Op de admin pagina van de bbox staan alle devices met problemen ook rood omrand en tonen als disconnected.
Wat ik verder geprobeerd heb:
- mijn apparaten een vast ip adres geven, het probleem komt nog steeds voor
- mijn bbox herstarten (via admin page of door stroom uit te trekken): dit werkt voor een tijdje, maar is zeer lastig. Het duurt 10-15 minuten en zo verliezen we gedurende de reboot ook de WiFi die nog wel werkte.
De duur van de problemen verschilt per keer. Soms is de connectie terug na een paar minuutjes, andere keren moet ik de bbox resetten omdat het te lang duurt.
Zijn er nog acties die ik kan ondernemen? Alvast bedankt voor uw hulp.
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.