Zondag 23/12 probleem vastgesteld: slechts c. 2 Mbps stabiel (bbox3v+ & 4G modem herstart & gereset, leds blijven ok blauw, maar geen verbetering)
Ok er zijn "eigenaardige coderingen/signalen", er is een probleem op uw lijn - zeker reeds vanaf vrijdag 21/12 - tussen de kvd en de apparatuur ,we gaan woensdag 26/12 een technieker sturen
Op woensdag 26/12 c. 11h30 valt valt bbox dsl of internet uit (1 van de 2 leds rood, ik weet niet meer dewelke; interventie technieker of afstand?; 4G modem blijft ok leds blauw
Technieker komt toe c. 12h30; verteld dat er een fout zat op mijn lijn (te wijten een herstelde kabelbreuk?); ziet dat de bbox3v+ "niet meer opkomt" en vervangt deze door een bbox3 (sagem v2)
Resultaat nadien gedetecteerd: geen 17 Mbps, geen 2 Mbps maar nog slechts c. 0.7 Mbps (fluctuaties tussen 0.5 en 1.0 Mbps)
Ok we gaan vrijdag terug een technieker sturen ….
Vraag: graag een technische verduidelijking van wat er aan de hand is door een technisch met adsl&4G (tessares) vertrouwd persoon, desgevallend in een privé bericht
Mogelijk is er effectief iets aan de hand is met mijn lijn (voedingsparen herschikt na kabelbreuk? kwaliteit lijn lager? een grotere te doorlopen afstand?),
Vroeger met adsl c. 2Mbps dan met adsl&4G c. 17 Mbps en op zondag 23/12 (vanaf vrijdag 21/12?) terug c. 2 Mbps en nu tot nader order c. 0.7 Mbps wijst mijns inziens in eerste instantie ook naar een probleem interwerking adsl&4G (settings op specifiek platform "tessares" ok? probleem op niveau van de apparatuur bbox/4G modem hardware of software?)
Dank bij voorbaat (kwestie van vooruit te gaan, geen verdere tijd te verliezen en eventueel vrijdag nog steeds geen oplossing te hebben)
P.S. Verstuurd via Orange Flybox 4G internet@home...
Beste antwoord door jonathandr
Bekijk origineel