Beantwoord

Aanhoudende Proximus problemen


Reputatie 6
Badge +2
Sinds begin dit jaar noteer ik ieder "incidentje" dat zich voordoet voornamelijk met TV. Hieronder een idee :

– 8 Jan ongeveer 12,00 uur : 4de lichtje van de modem is uit. Modem herstart en OK. Rond 20,00 uur wordt op TV gemeld dat er redelijk uitgebreide panne is geweest bij Proximus

– 9 Jan ongeveer 13.00 uur ; Proximus TV werkt niet op tablet. Server fout. Probeer het later nog eens

– 11 Jan ongeveer 17.00 uur : lampjes LAN en WiFi van de modem zijn rood. Terug OK na enkele seconden

– zelfde fenomeen op 16 en 19 Januari

– 5 Feb ongeveer 12.00 uur : Pauze werkt niet – Geen TV-gids – plots wordt het TV-beels zwart. Decoder herstart – terug beeld maar geen TV-gids. Om 12.45 komst alles weer goed

– 7 Feb om 14.35 uur. Modem was aan het herstarten – Geen TV – Decoder herstart – Weer OK

– 9 Feb om 11.00 uur. DSL-lampje op modem knippert gedurende een tiental minuten. Daarna weer OK.

– 9 Feb om 20.45 uur. Decoder start plots tijdens een uitzending vanzelf op

– 10 Feb 18.00 uur. Geen ondertitels (888). Decoder opnieuw gestart. Bericht : slechte verbinding met modem. Andere kabel gelegd tussen modem en decoder. Modem herstart, helpt niet. Terug oude kabel. Decoder herstart. TV weer OK met ondertitels.

– 19 Feb Happy House van Proximus is geweest. Volgens de technicus waren er nogal veel problemen met de V5-decoder. Deze werd vervangen door een compacte (zonder HD) V6.

- 13 Mrt rond 12.00 uur Geen digitale TV op kanalen vanaf 40 tem 70. Eerst decoder herstart, hielp niet. Dan Modem herstart, dan decoder. Weer OK

- 14 Mrt 16.00 Geen internet. Modem herstart en OK

- 17 Mrt 13.00 uur idem als op 13 Maart. Modem herstart en OK

Hoe kan ik van dat gedoe af geraken?
icon

Beste antwoord door KimB 19 March 2018, 10:57

Bekijk origineel

10 reacties

– 19 Feb Happy House van Proximus is geweest. Volgens de technicus waren er nogal veel problemen met de V5-decoder. Deze werd vervangen door een compacte (zonder HD) V6.

Deze worden soms vervangen door een V5 compact bedoel je waarschijnlijk.
Wordt dit probleem dan niet verder opgevolgd door de Happy House technieker,
ik zou in dit geval die nogmaals aanvragen, om reden dat het nog altijd niet opgelost is, dit kun je aanvragen hier > http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 6
Badge +2
Ja sorry, een V5 compact zonder HD.
Ik kan de Happy House technicus niet veel verwijten. Die man was van oordeel dat het goed was om de decoder te vervangen, en dat de rest OK was. Een paar dagen na Happy House kreeg ik wel een sms van hem of van de technische dienst met de vraag of het in orde was, en toen was het in orde, en het is zo ongeveer drie weken in orde gebleven. Mijn voornaamste vraag is eigenlijk : is er iets mis bij mij (volgens de Happy House technicus niet) of is er iets mis bij Proximus? Ik wil gerust nog eens een Happy House aanvragen, toch zeker als het weer gratis is.
Als je vdsl lampje af en toe begint te knipperen zou het in de VDSL kaart kunnen zitten waarop je lijn met de bbox aangesloten is, of een probleem met je NTP2007 vdsl filter of in je bbox zelf maar hoe dan ook zou het moeten opgevolgd worden door iemand van proximus mss afwachten wat de proximus medewerkers maandag zullen zeggen als ze hier je post lezen.
Reputatie 6
Badge +2
OK, ik zal nog wat wachten op een proximus medewerker.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie niet direct een probleem op je lijn zelf, ik stel voor dat je toch nog eens een happy house afspraak maakt zodat alles bij jou thuis nog eens kan nagekeken worden.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html?v1=shorturl&v6=happyhouse

Groeten, Kim
Reputatie 1
Badge
Beste,
Die problemen die je had of nog hebt, hoe waren de weercondities. Veel regen gehad? Soms kan je problemen hebben door insijpeling van water op de hoofdkabel. En als het dan droog is, kunnen ze vanop afstand niet zien dat er iets mis is.
Als je nog die problemen hebt, doe dan zelf eens een test van je lijn via Myproximus "Mijn support"
Mvg,
Didier
Ter bijkomende info: Bij mij heeft de technieker dit gedurende een lange periode laten monitoren om te kunnen opvolgen en was dit zo wel mogelijk om op te sporen maar dat zal wel weer van technieker tot technieker afhangen en of het doorgegeven wordt naar 2de lijn onderhoud veronderstel ik!
Reputatie 6
Badge +2
@KimB : bedankt voor de reactie. Ik doe dat

@Didier : de weercondities? Ik woon in Belgie, en ik heb nu mijn problemen genoteerd tijdens de winter

@Martin: ik zal aan de Happy House technicus uw voorstel overmaken
Reputatie 6
Badge +2
De Happy House komt volgende week. Ik zal het resultaat melden.
Reputatie 6
Badge +2
Gisteren is de technicus van Happy House geweest. Hij heeft de modem vervangen. Hij is wel geen supporter van langdurig monitoren. Hout vathouden nu en hopen he.

Reageer