Sinds ik Proximus klant ben blijft mijn download snelheid maar stijgen maar upload blijft maar hangen op 5Mbps.
Als ik een TBF doe door te bellen, zie ik wel mijn upload stijgen naar een 25 Mbps maar na een tijdje (binnen enkele uren) daalt die terug naar 5 Mbps.
Een tijdje geleden de helpdesk hier voor gebeld en moest de standaard testen doen, rebooten van Modem etc. en dan moest ik terug bellen met het resultaat en kreeg elke keer voor een andere medewerker aan de lijn en dan kan ik mijn verhaal opnieuw doen.
De laatste medewerker beweerde dat 5Mbps heel normaal is en dat Proximus geen minimum snelheden garandeert en waarschijnlijk de bekabeling aan het verouderen was en hier niks kon aangedaan worden, eventueel kon er wel een technieker ter betaling langskomen.
Ik heb reeds de entry van de muur iets ingekort en opnieuw aangesloten, met hetzelfde resultaat.
Ook heb ik de voltage van het copperpaar eens gemeten en deze gaf 45 Volt aan, wat normaal is neem ik aan.
Ik zit maar 300-400 meter van de ROP.
Wat zouden jullie doen, ik ben een beetje moe van elke keer te bellen naar de helpdesk en van hier naar daar gestuurd te worden?
Als er iets mis is met de bekabeling tussen de ROP en mijn entry punt zouden ze dan niet eventueel kunnen proberen om het paar met het tweede paar te wisselen om te zien als dit helpt.
5 Mbps is nog wel werkbaar maar meer en meer toepassingen gebruiken meer upload (OneDrive, etc) en zeker als je vanaf thuis werkt zou die extra snelheid welkom zijn.
\Bart
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
