43 dagen geen tel, geen internet, geen tv


Reputatie 7
Badge +4
Dag John,

mijn excuses voor het ongemak. Kunnen we je misschien via deze weg verder helpen?

MVG,

Wim

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Toch niet Martin... de bank moet de "regelgeving volgen/uitvoeren" maar de leverancier kan zich vervolgens uiteraard tegen uw keren (de dienstverlening stoppen, ....)
Vermits Px hierboven blijkbaar geen "dienst" geleverd heeft, zal het in principe wel moeilijk/onmogelijk zijn - al dan niet via gerechtelijke instanties - gelijk te halen hieromtrent

P.S.
De SEPA-info hierboven komt van Febelfin (en als consument beschikt men dus slechts over 8 dagen om een inning terug te vorderen bij de bank)
Hey John,
laat eens weten of dit zonder problemen gelukt als je wilt.
Thx.
Wel, ik zie al zeker niet over het hoofd dat de bank ook wel een procedure kermis zal starten. Zullen het moeten gaan proberen. Ik zal hen al zeker niet gaan helpen met hun malle molen.
@M_16, dat is eigenlijk wel verwonderlijk dat je dit onvoorwaardelijk kunt terug vragen zonder dat de bank weet of dit terecht is, of is er iets dat ik over het hoofd zie ?
Even naar Proximus gebeld. Optie "heeft u vragen over uw factuur?"
PROXIMUS: "Ja, eigenlijk logisch dat de betaling toch is afgehouden. De batch met de domiciliëringen was gemaakt voordat de credit nota's waren aangemaakt. En dus ja, daarom is ook de betaling pas enkele weken later ook effectief uitgevoerd."
Ik: "Een dossier staat open voor de terug storting van het geld. Wanneer is dat dan?"
PROXIMUS: "Daar kunnen we niets op zeggen."
Ik: "Is er iemand mee bezig?"
PROXIMUS: "Ja. We kunnen verder niets doen."
Ik: "Dank u wel. Ik wens u namens mezelf u en PROXIMUS nog een prettige dag en een goed weekend toe."
Maandag: 8ste dag!, bij de bank binnen springen en eisen dat de terug betaling wordt uitgevoerd gebaseerd op dat SEPA akkoord.
Sterk, zal ik zeker voorleggen. Op MyProximus staat dat de terug betaling nog niet is toegekend.
Reputatie 7
Badge +4
Ik hoop voor u dat het in orde komt
Ter info:
Sepa-mandaat
http://www.sepabelgium.be/sites/default/files/files/SDD-brochure-version-2-1%20mei%202017-nl-clean.pdf
cfr. p. 9:
u kunt als consument binnen de 8 dagen de onvoorwaardelijke terugbetaling van een inning aan uw bank vragen

ik geef toe de oude ter ziele gegane Belgische domiciliëring was "consumentvriendelijker"
= indien mogelijk daarom bij een nieuwe leverancier best niet direct starten met "domiciliëring"
🤞🏽
Alles wat men me de afgelopen 2 dagen heeft gezegd klopt dus niet. 2 medewerkers hebben me wat meer duidelijkheid verschaft. Omdat er een dossier bij de ombudsman open staat, wordt er niets gedaan door de service desk. Sterker nog, ze mogen GEEN informatie verschaffen. Niets. Een PROXIMUS team dat is toegewezen voor opvolging van dossiers bij de ombudsman dient het op te nemen. Dat hebben ze nu na 48 uren gedaan. De actie de ze namen om het aan te pakken? De afspraak dienst laten weten dat ze een afspraak mogen maken voor de aansluiting. Nu is het voor 9 mei gepland in de voormiddag. Het kon ook een dag vroeger maar dan moet er wel iemand de hele dag in het appartement blijven wachten tot wanneer mogelijks de PROXIMUS technieker er aan komt.

Is het dat dan? Neen. Ondanks de op mijn vraag aangemaakte credit nota's, blijft PROXIMUS doodleuk factureren. Terwijl ze 140 EURO feitelijk zouden moeten terug betalen, wat ze dus niet doen hé, halen ze nog eens 85 EURO van het pensioen van mijn schoonmoeder. Ik heb al gebeld om te vragen om dat meteen terug te storten. PROXIMUS: "Oh meteen, nou meneer, daar moet toch zeker een toegewijd team nog eens naar kijken. Mogelijks wordt het binnen de 20 dagen terug gestort." Je moet maar lef hebben PROXIMUS.
Jullie noemen dat terug storten. Ik heb daar andere woorden voor.

Hoe vermijden dat PROXIMUS niet blijft geld afpakken voor geen dienst? PROXIMUS: "Er is geen andere manier dat de domiciliëring bij de bank wordt ingetrokken." Bon, gaan we ook nog administratie achteraf terug in orde moeten brengen. Maar goed, gezien nul komma nul vertrouwen in het leger van script aflezers, heb ik gevraagd om het weg te halen. Zo, weer een dienst uitgevoerd op vraag van de klant. PROXIMUS wenst u verder nog in naam van PROXIMUS een prettige dag. Tot ziens!
PROXIMUS: "U belt voor een afspraak? Er is een lopend order meneer? Normaal gezien is er binnen de 48 uur iemand die u wel zal bellen. U hoeft zelf niet te bellen."
Ik: Heeft dit geen prioriteit?
PROXIMUS: "Daar kunnen wij weinig aan doen meneer. In naam van Proximus wensen we u nog een prettige dag."
Nog 3 uur te gaan van die 48 uur en het zal zijn zoals gewoonlijk.
Bedankt Proximus.
Reputatie 7
Badge +3
John,

ik heb dit doorgestuurd naar de Fiberdienst met dringende vraag opvolging. Er is inderdaad een techn. probleem en we zoeken hoe het opgelost kan worden. Je hoort zeker nog van ons of van de techn dienst. Excuses voor de problemen.

Vriendelijke groeten,

Tina
Dit is dus dagelijkse kost bij Proximus. Ik ben nog vergeten te vermelden dat bij het 2de gesprek van vandaag met de afspraak dienst, de mevrouw me een zogenaamd direct nummer mee gaf. Je zou zo bij de afspraakdienst terecht komen, wel nog de wachtmuziek krijgen maar dan toch al niet meer via de eerste lijnen moeten gaan Wist ik veel dat ze me letterlijk een FOUTIEF nummer mee gaf. Jawel, alle trukken van de foor. Geen limiet op de achterbaksheid.
"Belt u maar voor een afspraak, de lampjes van de router staan op groen. Het volstaat nu om voor een afspraak te bellen".
Lijdensweg:
* Bellen naar FIBER algemeen nummer, wachtmuziek en 10 minuten uitleggen war het over gaat.
* Door verbonden naar afspraakdienst. Wachtmuziek 5 minuten. Mevrouw uitleggen 10 minuten waarom een afspraak. Antwoord: "kan niet boeken omdat de technieker het werkorder nog niet heeft gesloten".
* Naar de technieker in de auto: "aub uw werkorder afsluiten" Proximus technieker: "Ah ja, hebben ze dat nodig? Ze kunnen toch zien dat het in orde is? Ik zal het binnen een kwartiertje sluiten."
* Bellen naar FIBER algemeen nummer. Wachtmuziek 5 minuten. Uitleggen, 5 minuten.
Door verbonden naar afspraakdienst. Wachtmuziek 5 minuten. Mevrouw uitleggen 10 minuten. Zet me op wachtmuziek 20 minuten!.
* Bellen naar FIBER algemeen nummer. verbind me aub door. Mevrouw aan de lijn: "ah u meneer, had u afgelegd? Ik wilde u net laten weten wat het antwoord is. Omdat u een klacht hebt ingediend bij de ombudsdienst MOGEN we geen afspraak hier op maken." Wablieft?!
* Niet opgeven. Terug bellen naar FIBER algemeen nummer, door verbinden naar storing afspraakdienst (ah bestaat dat ook?). Meneer aan de lijn zegt me dat er geen afspraak kan worden gemaakt omdat de werken van deze morgen nog niet in het systeem zitten. Hij zal me zeker deze avond terug bellen.

Nu in de avond. belt men me terug . Neen hoor?
Geen opvolging van Proximus via dit kanaal. Sterker, community manager ThomasP schiet in aktie en sluit andere geopende topics af, omdat hier op deze topic al wordt gezegd dat het in behandeling is via de ombudsman. Dank u wel Proximus. Er is door jullie dienst totaal geen opvolging verzekerd. En dan ook nog eens doodleuk forum regels voorschotelen. Wat doet Proximus om de dienst aan te sluiten? DAT interesseert me. De lampjes op de router branden intussen groen en door onder andere deze heer ThomasP zijn verwijzing naar de ombudsman doen ze niets. Letterlijk van de afspraakdienst deze middag mogen vernemen: ´omdat er een dossier door u geopend is bij de ombudsdienst, MOGEN wij nu geen afspraak plannen’. Dat is natuurlijk zever, maar wat wil je, dit is het antwoord dat je krijgt na weer eens 30 minuten lesje aframmelen en wacht muziek.
Dat klopt. Dat is mijn aktie. Iedere dag zullen we blijven melden dat het niet werkt om tot een resultaat te komen.
Reputatie 6
Badge +3
Dag John,
Er is momenteel een open dossier 33896073 brief van de ombudsdienst Luc Tuerlinckx (Ombudsman) in behandeling door onze back-office. ** ombudsklacht 2018/5702 mc : 100791 Mvg. Wilfried
P.S.; Voor toekomstige correspondentie kan je deze link gebruiken
Kan jij me ergens mee helpen Charlotte?

Klantnummer 610735026, Anne Destrait , avenue Mirande 132, Tubize

43 dagen geen telefoon, geen tv, geen internet. De dossiers op het klantnummer kan u raadplegen. De fout ligt bij Proximus. De chats kan u lezen, doorsturen kan u doen. Proximus opgelegde procedures om toch maar niet het verantwoordelijke team te moeten confronteren. Kan u iets voor me doen? Vrij hilarische vraag in deze context.
Kan jij me ergens mee helpen?
Reputatie 7
Badge +4
Dag John, kan ik je ergens mee helpen? Grtjs, Charlotte.
Dank u wel Proximus.
Ik heb dat nummer meteen gebeld. De persoon die u aan de lijn had, heeft u foutieve informatie gegeven. De andere meneer daar bevestigde waar ik hem op wees. Er is een intern ticket open om de technische details/plannen te verbeteren. Terwijl ik hem het heel verhaal deed begon hij met de zin “nu we kunnen zelf niets meer doen om dit te versnellen...”. Ik sprak even door, 2,3 seconden. Hij spande daarop het verhaal op dat dialoog van 2 kanten moet komen en haakte in. Dank u wel Proximus!
Kijk, dit is exact waar jullie dienst voor staat. Geen voortzetting voor oplossing! Zo kan ik het ook. Kabel is er. Plan is verkeerd. Intern ticket is open bij team dat jullie niet mogen bellen. Zij doen er NIETS mee en de dienst werkt niet en dan zeggen dat de fiber niet bruikbaar is. Dit noemen ze iemand met een kluitje in het riet sturen. Daar zijn jullie scripts op afgesteld. Toch bedankt voor de poging. Het is jullie Proximus instituut dat deze antwoorden mogelijk maakt. En ik nu maar naar dat andere nummer bellen, wachtmuziek, opties en medewerker nummer 300 alles opnieuw uitleggen. Waarop deze dan exact uw aanpak zal toepassen. Bedankt Proximus.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo John , ik heb jouw dossiers even bekeken, en onze Fiberdienst geeft door dat de Fiber op dat adres niet bruikbaar is, voor verdere inlichtingen hierover kan je rechtstreeks met hen contact opnemen via het nummer 080033234. Groeten, Aziz
Heb klantnummer net aan u door gegeven. Het team dat het dossier heeft en al meerdere dossiers doodleuk heeft afgesloten zonder oplossing te leveren, doet momenteel niets. Veel succes.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo John,

Kan je me aub via PM (

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679) je klantennummer of telefoonnummer doorgeven van deze lijn ? Dan kan ik voor je nakijken wat er misgelopen is en het zo snel mogelijk (laten) oplossen.

Mijn excuses voor de problemen die je al ondervonden hebt tot nu toe

Vriendelijke groeten,

Hadewych
Merci PROXIMUS

Reageer