43 dagen geen tel, geen internet, geen tv



Toon eerste bericht

35 reacties

Geen opvolging van Proximus via dit kanaal. Sterker, community manager ThomasP schiet in aktie en sluit andere geopende topics af, omdat hier op deze topic al wordt gezegd dat het in behandeling is via de ombudsman. Dank u wel Proximus. Er is door jullie dienst totaal geen opvolging verzekerd. En dan ook nog eens doodleuk forum regels voorschotelen. Wat doet Proximus om de dienst aan te sluiten? DAT interesseert me. De lampjes op de router branden intussen groen en door onder andere deze heer ThomasP zijn verwijzing naar de ombudsman doen ze niets. Letterlijk van de afspraakdienst deze middag mogen vernemen: ´omdat er een dossier door u geopend is bij de ombudsdienst, MOGEN wij nu geen afspraak plannen’. Dat is natuurlijk zever, maar wat wil je, dit is het antwoord dat je krijgt na weer eens 30 minuten lesje aframmelen en wacht muziek.
"Belt u maar voor een afspraak, de lampjes van de router staan op groen. Het volstaat nu om voor een afspraak te bellen".
Lijdensweg:
* Bellen naar FIBER algemeen nummer, wachtmuziek en 10 minuten uitleggen war het over gaat.
* Door verbonden naar afspraakdienst. Wachtmuziek 5 minuten. Mevrouw uitleggen 10 minuten waarom een afspraak. Antwoord: "kan niet boeken omdat de technieker het werkorder nog niet heeft gesloten".
* Naar de technieker in de auto: "aub uw werkorder afsluiten" Proximus technieker: "Ah ja, hebben ze dat nodig? Ze kunnen toch zien dat het in orde is? Ik zal het binnen een kwartiertje sluiten."
* Bellen naar FIBER algemeen nummer. Wachtmuziek 5 minuten. Uitleggen, 5 minuten.
Door verbonden naar afspraakdienst. Wachtmuziek 5 minuten. Mevrouw uitleggen 10 minuten. Zet me op wachtmuziek 20 minuten!.
* Bellen naar FIBER algemeen nummer. verbind me aub door. Mevrouw aan de lijn: "ah u meneer, had u afgelegd? Ik wilde u net laten weten wat het antwoord is. Omdat u een klacht hebt ingediend bij de ombudsdienst MOGEN we geen afspraak hier op maken." Wablieft?!
* Niet opgeven. Terug bellen naar FIBER algemeen nummer, door verbinden naar storing afspraakdienst (ah bestaat dat ook?). Meneer aan de lijn zegt me dat er geen afspraak kan worden gemaakt omdat de werken van deze morgen nog niet in het systeem zitten. Hij zal me zeker deze avond terug bellen.

Nu in de avond. belt men me terug . Neen hoor?
Dit is dus dagelijkse kost bij Proximus. Ik ben nog vergeten te vermelden dat bij het 2de gesprek van vandaag met de afspraak dienst, de mevrouw me een zogenaamd direct nummer mee gaf. Je zou zo bij de afspraakdienst terecht komen, wel nog de wachtmuziek krijgen maar dan toch al niet meer via de eerste lijnen moeten gaan Wist ik veel dat ze me letterlijk een FOUTIEF nummer mee gaf. Jawel, alle trukken van de foor. Geen limiet op de achterbaksheid.
PROXIMUS: "U belt voor een afspraak? Er is een lopend order meneer? Normaal gezien is er binnen de 48 uur iemand die u wel zal bellen. U hoeft zelf niet te bellen."
Ik: Heeft dit geen prioriteit?
PROXIMUS: "Daar kunnen wij weinig aan doen meneer. In naam van Proximus wensen we u nog een prettige dag."
Nog 3 uur te gaan van die 48 uur en het zal zijn zoals gewoonlijk.
Bedankt Proximus.
Sterk, zal ik zeker voorleggen. Op MyProximus staat dat de terug betaling nog niet is toegekend.
Even naar Proximus gebeld. Optie "heeft u vragen over uw factuur?"
PROXIMUS: "Ja, eigenlijk logisch dat de betaling toch is afgehouden. De batch met de domiciliëringen was gemaakt voordat de credit nota's waren aangemaakt. En dus ja, daarom is ook de betaling pas enkele weken later ook effectief uitgevoerd."
Ik: "Een dossier staat open voor de terug storting van het geld. Wanneer is dat dan?"
PROXIMUS: "Daar kunnen we niets op zeggen."
Ik: "Is er iemand mee bezig?"
PROXIMUS: "Ja. We kunnen verder niets doen."
Ik: "Dank u wel. Ik wens u namens mezelf u en PROXIMUS nog een prettige dag en een goed weekend toe."
Maandag: 8ste dag!, bij de bank binnen springen en eisen dat de terug betaling wordt uitgevoerd gebaseerd op dat SEPA akkoord.
@M_16, dat is eigenlijk wel verwonderlijk dat je dit onvoorwaardelijk kunt terug vragen zonder dat de bank weet of dit terecht is, of is er iets dat ik over het hoofd zie ?
Wel, ik zie al zeker niet over het hoofd dat de bank ook wel een procedure kermis zal starten. Zullen het moeten gaan proberen. Ik zal hen al zeker niet gaan helpen met hun malle molen.
Hey John,
laat eens weten of dit zonder problemen gelukt als je wilt.
Thx.
Reputatie 7
Badge +4
Toch niet Martin... de bank moet de "regelgeving volgen/uitvoeren" maar de leverancier kan zich vervolgens uiteraard tegen uw keren (de dienstverlening stoppen, ....)
Vermits Px hierboven blijkbaar geen "dienst" geleverd heeft, zal het in principe wel moeilijk/onmogelijk zijn - al dan niet via gerechtelijke instanties - gelijk te halen hieromtrent

P.S.
De SEPA-info hierboven komt van Febelfin (en als consument beschikt men dus slechts over 8 dagen om een inning terug te vorderen bij de bank)

Reageer