05/03/2018: webmail-problemen

  • 6 March 2018
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Hierbij een samenvatting van mijn reacties op de site http://allestoringen.be/problemen/proximus tijdens en na het webmail-probleem bij Proximus op 05/03/2018. Ik zou hierop heel graag een reactie van Proximus zelf ontvangen...

Post 1
Het zou vooral goed zijn mocht Proximus, ingeval van storing zoals vandaag en regelmatig de laatste maanden, ook ten minste de moeite doen om dat op hun eigen site aan te kondigen. Concreet: surfen naar Proximus-site > openingspagina > aankondiging storing. Persoonlijk vind ik mijn weg wel op het internet, en dus altijd wel een verwijzing naar een aan de gang zijnde Proximus-storing, indien dat het geval is. Mijn vader van 81 heeft enkele weken geleden echter de hele avond aan zijn telefoon doorgebracht, ook tijdens een storing, omdat hij op de site geen details vond en dus dacht dat het aan zijn persoonlijke apparatuur lag. De klantendienst was vanwege de vele oproepen uiteraard onbereikbaar.Hij is nochtans een over het algemeen goed geïnformeerde man. Beste Proximus: niet iedereen is een digital native, dat zouden jullie toch bij uitstek moeten weten? Doe daar iets aan, en publiceer storingen ook (en vooral meteen) op jullie eigen site. Da's echt niet moeilijk. Alvast bedankt!

Post 2
Zelfde probleem als tal van andere mensen: adresboek helemaal weg. Net Proximus gebeld, die me vertellen dat het adresboek op webmail een 'soort van gunst' is waar ze geen ondersteuning voor kunnen bieden. M.a.w: "Zoek het zelf uit!" Zijn er mensen die met mij in contact willen treden om ons te verenigen en hiertegen te reageren? Probleem komt wel degelijk van bij hen, dus laten we ons ons niet zomaar met een kluitje in het riet laten sturen! Wie zijn factuur bij vergetelheid 5 dagen te laat betaalt, krijgt meteen 15 euro extra aangerekend, daar mag dus wel enige service tegenover staan!!!

Post 3
Bij Proximus net iemand anders aan de lijn gekregen (Katrien) die me op dezelfde vraag over mijn adresboek geruststelde en me verzekerde dat men ook daaraan aan het werken was en dat alles in orde ging komen. We zullen zien, maar alvast bedankt. In tegenstelling tot Yasir een half uur eerder, die me het antwoord uit mijn vorige post gaf. Voor alle duidelijkheid: dit heeft niks maar dan ook niks met de naam van die jongen te maken, maar enkel en alleen met service naar de klant. Als hij Patrick had geheten was mijn post net dezelfde geweest. Het is maar dat u het weet. Van zo'n verschil in klantvriendelijkheid en kennis van zaken (die mensen worden toch enigszins opgeleid, mag ik veronderstellen), word ik helaas heel erg pissig. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik bij problemen met Proximus met dit soort probleem geconfronteerd word. Meer nog: vaak is het zo dat je al na één of twee zinnen met de persoon aan de lijn weet of je wel of niet goed geholpen zult worden. Er zitten ook bijzonder bekwame en hulpvaardige mensen daar, en ik mag hopen dat dat de meerderheid is. We hebben het hier over techniek, en die kan af en toe eens falen.En vaak is dat niet echt iemands schuld. Maar een minimum aan informatie en 'trouble shooting skills' mag gevraagd worden toch, van het bedrijf dat zichzelf voorstelt als de absolute marktleider in telecommunicatie? Ik hoop dat mijn posts ook door Proximus zelf worden gelezen...

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Raf, momenteel is men nog volop bezig om het probleem met het adressenboek op te lossen. Hierbij vraag ik graag nog even geduld. Men doet het nodige om te zorgen dat het adressenboek zo snel mogelijk terug beschikbaar is. Grtjs, Charlotte.
Dank je wel, Charlotte. Ik hoop dat dit in orde komt.

Mvg,

Raf
Webmail-OPFRISSING bij Proximus op 05/03/2018. Gevolg: alle afspraken die in mijn webmail-agenda stonden zijn sinds gisteren opeens gewist, zonder voorafgaande verwittiging ! Storingen gebeld en daar zeiden ze laconiek dat die agenda een gunst was, niets aan te doen, gegevens zijn niet meer beschikbaar, spijtige zaak. Onbegrijpelijk. Ik ben reeds tientallen jaren business klant bij Belgacom/Proximus en dan wordt je behandeld als een volslagen idioot. Uiteraard ga ik hiertegen reageren en steun alle initiatieven hieromtrent.
Beste CHRBINGER,

Ook ik ben al 20 jaar businessklant, en ook mijn volledige adresboek is gewist. Wanneer u mijn vorig mails leest, merkt u dat veel afhangt van wie u aan de lijn krijgt. De ene is de andere niet, en dat is op zich al heel erg jammer voor een bedrijf als Proximus. Men heeft me nu beloofd dat het in orde komt, dus ik wacht nog even af. Indien niet het geval, hoop ik dat zoveel mogelijk mensen zich bij ons aansluiten, want wij zijn de enigen niet. Tot binnenkort misschien...
Mvg,
Raf

Reageer