Skip to main content
Vraag

WiFi 2.4

  • March 6, 2017
  • 3 reacties
  • 409 Bekeken

sinds het weekend kunnen we niet de wifi niet gebruiken van de gsm.
meerdere keren geprobeerd.

we zijn verhuisd in oktober. Installatie BBox3 door proximus ,de eerste 3 maanden prima, vroeger hadden we BBOX2
In februari na 3 dagen, geen internet, geen proximus tv, hebben ze bbox3 vervangen door een andere met een nieuw wifi key..

"verificatiefout opgetreden"
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Martin
  • March 6, 2017
herstart eens de bbox door zijn netspanning 5 seconden te onderbreken.
Kijk ook op de gsm of de wifi passphrase (staat op sticker van bbox) correct ingesteld staat.

Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • March 20, 2017
Dit weekend gelezen. Gaat PX hier ook in mee. Telenet lanceert technieken voor sneller Wi-Fi verkeer
http://www.adsl-breedband.be/actualiteiten/telenet-lanceert-technieken-sneller-wi-fi
https://www.telecompaper.com/nieuws/telenet-lanceert-flow-tech-label-voor-instellingen-wi-fi--1188187
http://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-zuster-telenet-verbetert-wifi/
Of is dit niet mogelijk of niet goed ?

Martin
  • March 20, 2017
Een ganse discussie kan je hier volgen op deze link

PS: in hoofdzaak komt het hier op neer:
Band Steering houdt in dat apparaten bij voorkeur in de 5,0 GHz WiFi band worden gezet en niet meer in 2,4 GHz. Via Airtime Management worden de bandbreedte toegewezen. 

Daarom dat er hier al dikwijls genoeg gezegd geweest is van bij voorkeur in de 5,0 GHz WiFi band te gebruiken maar met het nadeel dat die niet zo ver te ontvangen is door de grotere verzwakking door in de lucht en ander mareriaal, muren enz.... Daarom spreken sommigen van One Room Wi-fi 😉