Skip to main content
Vraag

Wegvallen van internet

  • October 6, 2016
  • 20 reacties
  • 467 Bekeken

ik heb een paar dagen een probleem, mijn pc staat in verbinding met het internet via wifi en regelmatig valt deze weg. er staat dan bij de verbinding "identificeren internettoegang ".ik heb een bbox 3 en windows 10
weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
bedankt in ieder geval
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

20 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • October 6, 2016
Dag Brigitte,

je kan altijd volgende zaken eens proberen:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/eerste-hulp-bij-technische-problemen-of-storingen.html

MVG,

Wim

  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
onderaan in de balk van mijn pc, daar staat een icoontje van wifi, en als ik daarop sta dan komt er tevoorschijn "wifi -24 70EE internettoegang " maar dan daaronder staat onbekend netwerk geen toegang

Dag Brigitte,

je kan altijd volgende zaken eens proberen:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/eerste-hulp-bij-technische-problemen-of-storingen.html

MVG,

Wim

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 8, 2016
"wifi -24 70EE internettoegang" is dat jouw wifi ?

  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
ja dat is mijn wifi
"wifi -24 70EE internettoegang" is dat jouw wifi ?

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 8, 2016
Heb je de BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.

  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.

  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
ik heb modem terug opgestart maar nog steeds hetzelfde probleel. en er staat steeds in de balk bij het icoontje identificeren
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.

  • Motivator
  • October 8, 2016
Hoe staat je netwerk wifi adapter IP eigenschappen ingesteld, ook automatisch als volgt,


  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
waar vind ik dit, ja sorry ik ken er niet veel van
Hoe staat je netwerk wifi adapter IP eigenschappen ingesteld, ook automatisch als volgt,


  • Motivator
  • October 8, 2016
vanonder rechts van het windows beeldscherm links klikken op het wifi symbool
klik op : open netwerk....
dubbel klikken op wifi-24.xxxxxxx (dit is uw bbox3 wifi ssid naam)
eigenschappen kiezen
klik op TCP/Ipv4

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 8, 2016
ik heb modem terug opgestart maar nog steeds hetzelfde probleel. en er staat steeds in de balk bij het icoontje identificeren
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.


Vraagt hij niet achter je netwerksleutel bij het identificeren ?

  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
nee ik heb modem terug opgestart maar nog steeds hetzelfde probleel. en er staat steeds in de balk bij het icoontje identificeren
ok zal het eens proberen

Heb je BBOX3 al eens opnieuw opgestart door deze even uit te zetten en weer op te starten, zo niet, zou ik dat toch eens eerst doen.


Vraagt hij niet achter je netwerksleutel bij het identificeren ?

  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
ik heb windows 10
vanonder rechts van het windows beeldscherm links klikken op het wifi symbool
klik op : open netwerk....
dubbel klikken op wifi-24.xxxxxxx (dit is uw bbox3 wifi ssid naam)
eigenschappen kiezen
klik op TCP/Ipv4

  • Motivator
  • October 8, 2016
Dat geldt ook voor windows 10.
Je wifi netwerkkaart even uitschakelen en terug inschakelen, werkt het dan niet terug.

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 8, 2016
Heb je al eens op "problemen oplossen" geklikt als je met rechtermuisklik op het icoontje klikt ?

  • Motivator
  • October 8, 2016
Kan je uiteraard ook proberen maar dat lukt spijtig genoeg niet altijd, daarom dat je in dat geval best ook eens zelf moet het één en ander proberen.
Ook kan je proberen met een vast IP zoals 192.168.1.128 en dns1 op 8.8.8.8 en dns2 op 8.8.4.4 eens in te stellen.

  • Auteur
  • Rising star
  • October 8, 2016
ik denk dat het opgelost is, ik heb ethernet uitgeschakeld en werk nu alleen op wifi en dan valt het niet meer weg

  • Motivator
  • October 8, 2016
Waarschijnlijk staan deze settings niet juist voor je ethernetnetwerkkaart dan (was ervan uitgegaan dat je connecteerde via wifi).

[/quote]

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 8, 2016
ik denk dat het opgelost is, ik heb ethernet uitgeschakeld en werk nu alleen op wifi en dan valt het niet meer weg

Dan kun je best eens de driver van je netwerkkaart updaten.

  • Motivator
  • October 8, 2016
ik heb een paar dagen een probleem......l
!
via wifi / via ethernet ?