Skip to main content
Vraag

Wegvallen tv signaal

  • December 29, 2016
  • 3 reacties
  • 534 Bekeken

Goedenavond, regelmatig (6à7x per avond) valt bij de tv het signaal weg. Ik heb al eens de decoder en het modem gereset maar het probleem komt steeds terug. Wat kan ik nog doen?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

jdm_01
Forum|alt.badge.img+3
  • Motivator
  • December 29, 2016
Dag Nimpha, hoelang heb je dit probleem? Is de bekabeling vanaf de aansluitdoos tot aan modem in orde?
Bekabeling naar de decoder, enz...hdmi kabel naar tv...
Bij reset eerst de modem, wachten tot dat die volledig is opgestart, dan pas de decoder.
Hierbij tips bij tv problemen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_tvtrouble/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/geen-internet-of-tv-10-tips.html

Punt 1: de lijntest is wel belangrijk om eventueel een storing op te sporen.

Mvg.

Martin
  • December 29, 2016
Hey Nimpha, Als je draadloze oplossingen, zoals plc adapters, staan hebt tussen decoder en modem, kunnen die ook deze problemen veroorzaken en in dit geval zal het resetten hiervan, niet altijd het probleem oplossen aangezien er verschillende oorzaken kunnen zijn waardoor deze gestoord worden.

  • Auteur
  • Apprentice
  • December 30, 2016
Oké bedankt ik ga hier nogmaals mee aan het werk, de lijntest gaf geen probleem, ik ga de bekabeling nogmaals controleren.