De laatste tijd werkt mijn internet traag en soms nog trager. Daarom besloot ik een lijntest te doen via MyProximus. Daar zag ik de laatste weken verschillende keren staan bij afspraken"U SLA zal worden gerespecteerd " En wanneer ik de lijntest wou doen kreeg ik de melding dat er geplande weken waren voorzien wegens onderhoud of een activatie van een nieuwe dienst. Soms waren die meldingen weg om een paar dagen later weer op te duiken. Als ik dan toch eens een lijntest kon doen was volgens jullie alles in orde met mijn lijn. Metingen van snelheidstesten zijn toch wel laag naar mijn mening. Down 4,73,Mbps ,8,19 Mbps, 6,25 Mbps Up 5,24 Mbps, 5,26Mbps en 5,37Mbps. Vroeger haalde ik rond de 12 Mbps. Dus ondanks die geplande werken is mijn surfen niet sneller geworden. Soms duurt het bijna 1 minuut om een pagina te laden als bv het nieuwsblad.be. Dit is op alle gebruikte toestellen waarvan er max 2 tegelijk werken. ik werk altijd via wifi 1vaste pc en 1 laptop met linux mint en 1 laptop met windows 10. Met de windows 10 laptop raak ik ook regelmatig het wifi signaal kwijt. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd op de bbox2. Volgende gegevens van de bbox:
Downstream Training Margin : 17.7 dB
Downstream line rate 60176 kbps
Upstream line rate 10064 kbps
Kan het zijn dat de bbox niet goed meer werkt? Of zijn die weergegeven snelheden niet de echte snelheden maar de mogelijke snelheden.
mvg
Vraag
Webpagina's laden traag
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.