Skip to main content
Antwoord

VoLTE

  • March 5, 2017
  • 15 reacties
  • 1313 Bekeken

Bart3n
Goedemorgen, ik vraag me af wanneer Volte zal beschikbaar zijn? Ik heb nu al reeds een tijdje een S7 Edge met sinds gisteren de update naar 7.0 maar wel de Vodafone software die csc PRO ondersteunt. Kan het helaas niet activeren bij instellingen omdat het er gewoon niet bij staat. Moet ik wachten op de release van luxemburgse firmware 7.0 ?

Heb momenteel
AP:G935FXXU1DQBT
CP: G935FXXU1DXB1
CSC: G935FVFG1DQBT

Volgens sammobile de software voor Proximus Belgie maar wel vodafone branded dus met heel wat bloatware.

MVG Bart

Beste antwoord door Wim

Dag Bart,
Onze diensten hebben uw profiel en subscription nagekeken en hebben de VoLTE provisioning ongedaan gemaakt en opnieuw geactiveerd. Uw profiel en toestel zouden in orde moeten zijn voor VoLTE.
U dient uw toestel wel te herstarten.
Mvg,
Wim
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

15 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • Antwoord
  • March 8, 2017
Dag Bart,
Onze diensten hebben uw profiel en subscription nagekeken en hebben de VoLTE provisioning ongedaan gemaakt en opnieuw geactiveerd. Uw profiel en toestel zouden in orde moeten zijn voor VoLTE.
U dient uw toestel wel te herstarten.
Mvg,
Wim

  • Apprentice
  • March 12, 2017
Beste
Ik heb hetzelfde probleem. Heb de PRO firmware op mijn toestel staan (galaxy s7 edge) en zie de optie bellen via 4g op actief staan maar het werkt niet bij mij. Heb al 3x keer vruchteloos naar de helpdesk gebeld maar het lukt niet of ze begrijpen mijn vraag niet. Hoe wordt de volte eigenlijk geactiveerd? Volledig achter de schermen of moet er een update naar het toestel gepushed worden? Ik heb ook de allernieuwste update android 7 op het toestel staan. Ik heb een duo sim, dus twee kaarten met dezelfde nummer. Maar het wisselen van de twee sims werkt ook niet. Zou het graag in orde krijgen aangezien ik vaak tijdens gesprekken info wil opzoeken online.....

  • Apprentice
  • March 16, 2017
Het is ondertussen in orde gekomen dankzij 2delijns support! Bedankt

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • March 16, 2017
Ondertussen kan ik ook meedelen dat Android 7.0 Nougat beschikbaar is voor de Samsung S7.


Bart3n
  • Auteur
  • Apprentice
  • March 19, 2017
Ondertussen kan ik ook meedelen dat Android 7.0 Nougat beschikbaar is voor de Samsung S7.



Als de LUX versie beschikbaar is, kan je deze dan ook gebruiken voor Volte ? Ik zie nog steeds geen optie voor aan te vinken Wim.. Staat er simpelweg niet tussen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • March 20, 2017
Bart,
Op de S7 met Android 7.0 Nougat is VoLTE beschikbaar. Ga naar Instellingen --> Verbindingen --> Mobiele netwerken --> Bellen via 4G


Bart3n
  • Auteur
  • Apprentice
  • March 20, 2017
Wim, hoe verklaar je dan dit? Moet ik de software nog eens opnieuw instaleren? of NOGMAALS een factory reset doen?

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • March 20, 2017
Bart,
Ik informeer me bij een specialist hier bij ons. Ik kom hierop terug.
Mvg,

Bart3n
  • Auteur
  • Apprentice
  • March 20, 2017
Bart,
Ik informeer me bij een specialist hier bij ons. Ik kom hierop terug.
Mvg,

Bedankt Wim, ik hoor het wel.

  • Apprentice
  • March 22, 2017
Ik heb de optie terug moeten afzetten. Bij het bellen kreeg ik geregeld geen verbinding en sms'jes werden niet verstuurd. ( k heb een samsung S7 )

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • March 22, 2017
Eventjes vermelden dat onze productmanager vandaag forumlid Bart3n gecontacteerd heeft via mail en bijkomende info gevraagd heeft. We zijn er dus mee bezig 😉.
Mvg,

Bart3n
  • Auteur
  • Apprentice
  • March 22, 2017
Eventjes vermelden dat onze productmanager vandaag forumlid Bart3n gecontacteerd heeft via mail en bijkomende info gevraagd heeft. We zijn er dus mee bezig 😉.
Mvg,


Wim. Het werkt! Den Tom heeft mij super geholpen en nu werkt VoLTE perfect.. bedankt Wim en Tom.

  • Apprentice
  • April 10, 2017
Dag Wim,

Hoe komt het dat ik nog geen OTA verzoek ontvangen heb. Ik zie dat 7.0 al even uit is bij Proximus. Dien ik bijkomende stappen te ondernemen?

Mvg,

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • April 11, 2017
Dag Wim,
Hoe komt het dat ik nog geen OTA verzoek ontvangen heb. Ik zie dat 7.0 al even uit is bij Proximus. Dien ik bijkomende stappen te ondernemen?
Mvg,

De upgrade naar 7.0 Nougat verloopt gefaseerd. Afhankelijk van je toestel kan de termijn verschillen. Regelmatig checken via Instellingen -> Software update.

Groeten,
Wim

Bart3n
  • Auteur
  • Apprentice
  • April 12, 2017
Dag Wim,

Hoe komt het dat ik nog geen OTA verzoek ontvangen heb. Ik zie dat 7.0 al even uit is bij Proximus. Dien ik bijkomende stappen te ondernemen?

Mvg,


Dirk, waarschijnlijk heb je een telefoon met luxemburgse software (zoals de meeste) maar hiervan is er nog geen nieuws van een release naar 7.0
Hoop voor jouw dat hij er alsnog komt.