Beste Proximus,
op 1 januari hebben jullie de kostprijs van mijn abonnement verhoogd zonder daarvoor iets terug te geven.
De snelheidsverhoging waar de meeste VDSL2-klanten van konden genieten wordt mij als ADSL-klant door de neus geboord. VDSL2 is hier niet beschikbaar en zal volgens jullie technische ploeg ook niet voor 2020 beschikbaar
Vanaf gisteren werd dan blijkbaar ook mijn downloadlimiet verlaagd met 58%.
Een internetabonnement bestaat uit 2 parameters: de snelheid en het volume. Beide zijn nu erbarmelijk, hoe kunnen jullie dit voor dat geld blijven vergoeilijken? Snappen jullie dan niet dat dergelijke klanten enorm gefrustreerd zijn en er misschien ook ooit eens iets aan gedaan mag worden??
Antwoord
Verhoogde kostprijs ADSL-abonnement sinds 01/01/16 en nu downloadsnelheid verlaagd?
Beste antwoord door PeterVH
Hallo allen,
Ik zie hier drie vragen:
1) downloadvolume
Het standaard downloadvolume is inderdaad aangepast om misbruik te vermijden. Voor de meeste abonnementen kan je echter gratis volumepacks toevoegen via de MyProximus site:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bundle_used_up/particulieren/support/facturering/kosten-controleren/limieten-instellen/wat-gebeurt-er-als-u-uw-maandelijkse-downloadvolume-overschrijdt.html
2) prijs
Hier geef ik even het standaardantwoord:
"De prijsstijging was een indexatie. In ruil voor een correcte prijs, blijven wij investeren in ons netwerk (1 miljard per jaar) om de ervaring voor ons klanten te verbeteren."
Als je nog steeds ADSL hebt, is dat natuurlijk niet echt indrukwekkend als antwoord. Ik kan alleen nog zeggen dat we na de prijsstijging nog steeds goedkoper zijn dan de concurrentie. Als de prijs/kwaliteitsverhouding in uw geval niet aan uw verwachtingen voldoet, kan ik u misschien Scarlet aanraden? De technologie blijft dezelfde, maar de prijs is lager. Er is natuurlijk ook iets minder support, maar als u al de weg hebt gevonden naar het forum, kan dat geen groot probleem zijn.
3) snelheid
In 2015 hebben we een recordaantal mensen overgezet op VDSL2. We hebben er ook voor gezorgd dat alle snelheden (incl ADSL) weer gestegen zijn. 'Maar voor ADSL blijft het moeilijk. We zijn ons bewust van dit probleem. De ADSL klanten die nu nog overblijven zijn de 'moeilijke gevallen'. Dat bedoel ik niet persoonlijk natuurlijk 🙂, maar het betreft huizen/straten/wijken waar het niet evident is om de technologie te verbeteren. De groep is ook te klein en te divers om specifieke tariefplannen voor uit te werken. Het resultaat is dat ik maar 1 ding kan aanraden: geduld hebben.
Aangezien we ook heel hard investeren in ons 4G+ netwerk is er misschien een mogelijkheid dat je via 4G een oplossing kan vinden voor 2020?
Peter.
Ik zie hier drie vragen:
1) downloadvolume
Het standaard downloadvolume is inderdaad aangepast om misbruik te vermijden. Voor de meeste abonnementen kan je echter gratis volumepacks toevoegen via de MyProximus site:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bundle_used_up/particulieren/support/facturering/kosten-controleren/limieten-instellen/wat-gebeurt-er-als-u-uw-maandelijkse-downloadvolume-overschrijdt.html
2) prijs
Hier geef ik even het standaardantwoord:
"De prijsstijging was een indexatie. In ruil voor een correcte prijs, blijven wij investeren in ons netwerk (1 miljard per jaar) om de ervaring voor ons klanten te verbeteren."
Als je nog steeds ADSL hebt, is dat natuurlijk niet echt indrukwekkend als antwoord. Ik kan alleen nog zeggen dat we na de prijsstijging nog steeds goedkoper zijn dan de concurrentie. Als de prijs/kwaliteitsverhouding in uw geval niet aan uw verwachtingen voldoet, kan ik u misschien Scarlet aanraden? De technologie blijft dezelfde, maar de prijs is lager. Er is natuurlijk ook iets minder support, maar als u al de weg hebt gevonden naar het forum, kan dat geen groot probleem zijn.
3) snelheid
In 2015 hebben we een recordaantal mensen overgezet op VDSL2. We hebben er ook voor gezorgd dat alle snelheden (incl ADSL) weer gestegen zijn. 'Maar voor ADSL blijft het moeilijk. We zijn ons bewust van dit probleem. De ADSL klanten die nu nog overblijven zijn de 'moeilijke gevallen'. Dat bedoel ik niet persoonlijk natuurlijk 🙂, maar het betreft huizen/straten/wijken waar het niet evident is om de technologie te verbeteren. De groep is ook te klein en te divers om specifieke tariefplannen voor uit te werken. Het resultaat is dat ik maar 1 ding kan aanraden: geduld hebben.
Aangezien we ook heel hard investeren in ons 4G+ netwerk is er misschien een mogelijkheid dat je via 4G een oplossing kan vinden voor 2020?
Peter.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.