Ik begin er een beetje horendol van te worden, opnames die verdwijnen zonder aanleiding. Vooral serie-opnames schijnen hier gevoelig voor te zijn, of daarbij valt het in ieder geval meer op. Het maakt niet uit of je ze al gezien hebt of niet, maakt ook niet uit of ze nog meer dan een maand zouden moeten beschikbaar zijn. Zo rond het moment dat er een aflevering of 15 van één serie opgenomen is beginnen de vodden, voor zover ik kan zien. En veel series hebben meer dan 20 afleveringen per seizoen. Het is zelf al voorgekomen met opnames die ik langer bewaard had! En er was nog meer dan de helft plaats beschikbaar op de server, dus het is niet dat ze opgeruimd worden om plaats te maken. Nu vráág ik je.
Beauty and the Beast op Vijf is er super gevoelig voor. Daar is het al drie keer voorgekomen dat er een aflevering of twee elke paar dagen verdwijnt. Gelukkig dat dat heruitgezonden wordt want ik ben weeral het seizoenseinde kwijt. Maar ook bij Da Vinci's Demons op Fox heeft het me al twee keer een half seizoen gekost.
Ik heb het eerst opgemerkt een maand of drie geleden, maar dacht dat de fout aan mij lag. Nu is het te duidelijk dat de opnames verdwijnen zonder tussenkomst van mij. En het schijnt steeds vaker te gebeuren. Of het begint mij veel meer op te vallen (en te irriteren).
Ben ik nu de enige die daar last van heeft?
Heropstarten lost niets op. Weg is weg.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.