Skip to main content
Antwoord

Uitgaande mail niet meer mogelijk

  • August 8, 2016
  • 11 reacties
  • 383 Bekeken

Na het vervangen van de bbox2 door een nieuwe router lukt het niet meer om uitgaande mails te verzenden... Alle mogelijke combinaties uitgetest, zowel op de site van Proximus en Apple de gegevens ingesteld zoals het hoort in Apple Mail maar niets lijkt te werken. OSX is El Capitan... maar voor het vervangen van de router werkte alles perfect... Iemand???

Beste antwoord door hansnicasie

Hallo Jimmy,
De reset haalde niets uit, maar door de stekker uit de bbox3 halen en een tijdje te wachten, lukte 't wel...
Dat de instellingen juist waren, daar was 'k zal behoorlijk zeker van...
Alvast bedankt!
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

11 reacties

Elma
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • August 8, 2016
Bel eens naar de technische dienst, die kunnen je modem (BBox) vanop afstand programmeren. Die zijn bereikbaar tot 22u. 0800 22 800 en dan technische dienst kiezen.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 8, 2016
Bel eens naar de technische dienst, die kunnen je modem (BBox) vanop afstand programmeren. Die zijn bereikbaar tot 22u. 0800 22 800 en dan technische dienst kiezen.

Heb ik al gedaan hoor, maar die operator overliep met mij gewoon de zaken die ik al gedaan had en verwees mij dan door naar Apple (!)... Geen geweldige service, helaas... En Apple kan hier weinig aan doen, dacht ik zo...

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • August 8, 2016

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 8, 2016
Dankuwel, maar ook de gegevens via die link heb ik al ettelijke keren opnieuw ingegeven... zonder resultaat...

Elsa
  • August 8, 2016
Na het vervangen van de bbox2 door een nieuwe router lukt het niet meer om uitgaande mails te verzenden... Alle mogelijke combinaties uitgetest, zowel op de site van Proximus en Apple de gegevens ingesteld zoals het hoort in Apple Mail maar niets lijkt te werken. OSX is El Capitan... maar voor het vervangen van de router werkte alles perfect... Iemand???
gebruik je de mail instellingen zoals hier opgegeven:


en zie ook dit -> hier

mss best ook eens de modem rebooten door de spanning 5 seconden te onderbreken
of eventueel te resetten

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • August 8, 2016
Heb je al eens een reset van de modem gedaan?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

  • Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • August 8, 2016
Hallo Jimmy,
De reset haalde niets uit, maar door de stekker uit de bbox3 halen en een tijdje te wachten, lukte 't wel...
Dat de instellingen juist waren, daar was 'k zal behoorlijk zeker van...
Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img+3
  • Guru
  • August 8, 2016
Bedankt voor het te laten weten 😉 Alvast nog een goede avond verder 😉

Elsa
  • August 8, 2016
weeral een probleem opgelost door de Proximus stekker er uit te trekken :D


Elma
Forum|alt.badge.img+3
  • Grand Master
  • August 10, 2016
Ja, dat is nog altijd iets wat al heel lang de oplossing gaf. In de vorige eeuw gaven we dat ook dikwijls aan onze collega's mee, als oplossing voor hun PC. Je ziet, soms zijn "oude truken" nog altijd de beste oplossing. Veel plezier met je nieuwe BBox Hans.🆒

Elsa
  • August 10, 2016
Maar dat bij de PC is gelukkig nog heel zelden vandoen (ik durf bijna zeggen nooit meer vandoen) maar proximus maakt geen pc's of OS'en zeker :-)))