Een probleempje met de Proximus TV app op Windows 10:
Wanneer mijn laptop in zijn dockingstation zit is mijn tweede scherm verbonden met displayport en zijn de speakers in mijn scherm het geluidsapparaat, de geluidskaart en speakers in mijn laptop worden dan niet gebruikt. Dan heb ik geluid in Proximus TV.
Wanneer mijn laptop niet in zijn dockingstation zit, zijn de geluidskaart in mijn laptop en de speakers van mij laptop het standaard afspeel apparaat en heb ik géén geluid.
Ik heb eens de test gedaan met mijn laptop in zijn dockingstation: Het tweede scherm instellen als standaardapparaat: Wel geluid. De luidsprekers van mijn laptop instellen als standaardapparaat: Geen geluid, overigens ook geen geluid meer van andere programma's. Wanneer ik de Proximus TV app afsluit werkt mijn geluid zoals het hoort, zowel in als uit het dockingstation. Met andere apps (bvb. Netflix) ook nooit een probleem met het geluid. Dit lijkt dus een specifieke bug in de app te zijn.
Mijn vermoeden? Tijdens het installeren van de app zat mijn laptop in het dockingstation en was mijn tweede scherm het standaard apparaat voor afspelen. Die instelling zit ergens vast in de Proximus TV app en wordt niet meer gewijzigd, ook wanneer het scherm helemaal niet is aangesloten. Daardoor heb ik op dat moment geen geluid.
Dat afspeelapparaat vind je door te rechtsklikken op het luidsprekericoontje rechts onderaan het scherm en dan afspeelapparaten te kiezen.
Mijn toestel: HP Elitebook 840 G3. Windows 10 pro.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.