Skip to main content
Antwoord

Toestel vaste lijn belt zichzelf op

  • March 18, 2019
  • 9 reacties
  • 504 Bekeken

Volgens "mijn verbruik" op myproximus.be belt ons vast toestel via de vaste lijn zichzelf op tijdens de 'kantooruren', t.t.z. gefactureerd aan 0.80€ per oproep. Hoe dat gebeurt (en hoe dat überhaupt mogelijk is), is ons een raadsel, maar gezien deze oproepen gefactureerd worden, zouden we graag een stopzetting zien van deze malafide praktijk.

Beste antwoord door AntonellaD

Dag twiede,

Dergelijke aanrekeningen gebeuren als de phonemail belt om de boodschap door te geven dat er werd ingesproken. Indien je de phonemail wenst uit te schakelen, is dit uiteraard mogelijk.

Groetjes,

Antonella
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • March 18, 2019
twiede

Stel je dit vast op onze app of (ook) op de my proximus pagina op onze website?

Groeten Geert

  • Auteur
  • Apprentice
  • March 18, 2019
gegevens komen van www.proximus.be

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • Antwoord
  • March 19, 2019
Dag twiede,

Dergelijke aanrekeningen gebeuren als de phonemail belt om de boodschap door te geven dat er werd ingesproken. Indien je de phonemail wenst uit te schakelen, is dit uiteraard mogelijk.

Groetjes,

Antonella

  • Auteur
  • Apprentice
  • March 19, 2019
Thanks, AntonellaD ! ... Weer een mysterie en het daaraan gekoppeld wantrouwen uit de wereld (in casu le petit monde de twiede).

carooke
Forum|alt.badge.img+1
  • March 20, 2019
Dag AntonellaD,

is dit nieuw? Want vroeger werd daar toch niks voor aangerekend.

Groeten,
Caroline

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • March 21, 2019
Dag carooke,

Nee, dat is niet nieuw.

Groetjes,

Antonella

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • March 21, 2019
Vaste lijn:
Phone mail basic belt u x tijd gratis elk uur op om een ingesproken bericht na te laten
Phone mail is desgewenst een gratis abo optie maar de gesprekken die u maakt naar uw voice mail zijn betalend aan nationaal tarief
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_voicemail_msg_fix/particulieren/support/vaste-lijn/phonemail-en-oproepbeheer/phonemail-antwoorddienst/phonemail-berichten-beluisteren-wissen-bewaren.html

Toegegeven …. op mobiel is het wel gratis (in uw abo & voor u naar uw voice mail,... immers de persoon die u gebeld heeft, heeft in zekere zin de communicatie al betaald)

carooke
Forum|alt.badge.img+1
  • March 21, 2019
M_016 Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Martin
  • March 21, 2019
nog een geluk dat er niet iedere keer 80 cent aangerekend wordt elk uur om een ingesproken bericht na te laten ☺️