Skip to main content
Vraag

Teletekst NPO 1/2/3

  • April 30, 2017
  • 19 reacties
  • 893 Bekeken

Hoe komt het dat ik geen teletekst meer kan ontvangen op de Nederlandse zenders NPO1/2/3? Graag een ernstig antwoord a.u.b.

MVG

Marc Billen
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

19 reacties

Martin
  • April 30, 2017
Ter info:
Ik heb wel het volgende gelezen hier

Martin
  • April 30, 2017
bij mij werkt teletekst wel nog.
Herstart eens je decoder door hem effen stroomloos te zetten.

  • Auteur
  • Rising star
  • April 30, 2017
Bedankt voor uw antwoord. Ik heb reeds meermaals decoder stroomloos gezet, echter zonder resultaat. Wanneer ik op mijn afstandsbediening op de teletekst-toets druk, komt er steeds een melding van Proximus i.v.m. mogelijkheden voor ondertiteling. Bij Proximus beweert men dat teletekst gewoon gestopt is. Ik heb hierover NOS gecontacteerd, die wisten van niks... Ik heb van Proximus nog steeds geen serieus antwoord gekregen. Heb reeds 3 uur met hen hierover getelefoneerd.

wwilliamm
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • April 30, 2017
Dat wisselt hier continu. Soms werkt hij en soms niet. Vaak enkel NPO1 niet en een uur later plots weer. Is al een hele tijd zo.

Martin
  • April 30, 2017
Ik heb het nu al vandaag verschillende keren geprobeerd en lukt mij iedere keer zonder probleem om teletekst op te vragen.
Zou het dan afhankelijk zijn van type decoder of software versie of via welke proximus server je bedient?

  • Auteur
  • Rising star
  • May 1, 2017
Nogmaals bedankt voor uw reacties. Ik heb contact gehad met verschillende medewerkers van Proximus. Er zijn er die beweren dat teletekst niet meer bestaat en anderen zeggen dat teletekst niet meer aangeboden wordt. Ongelooflijk, maar ze hebben mij ook doorverwezen naar de VRT i.v.m. teletekst van de NOS. Ik zal morgen nog maar eens telefoneren met hun help(?) desk.

Martin
  • May 1, 2017
Als dat waar is dat die niet meer aangeboden wordt, dan zou ik toch geen teletekst meer kunnen raadplegen, dus dat zal wel een fabel zijn.
Op welke decoder heb je dit voor want begin mij af te vragen of het iets met type decoder of met decoder software versie zou kunnen te maken hebben?

  • Auteur
  • Rising star
  • May 1, 2017
Ik heb een decoder V4.

Martin
  • May 1, 2017
Dan heb ik de indruk dat het moet iets te zien hebben met de v4 decoder/(software) .
Als er nog anderen meelezen die een v4 hebben zouden ze eens kunnen bij hen testen om te zien of het lukt of niet en dan zouden we kunnen zeker weten of het iets met de v4 te maken heeft.

Martin
  • May 1, 2017
waarschijnlijk de vinger op de wonde kunnen leggen dat het ligt bij de laatste v4 software.

wwilliamm
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • May 1, 2017
Ik heb een V5 mini, moet wel zeggen als hij net aanstaat gaat het niet,daarna wel.

Martin
  • May 1, 2017
Werkt bij ons zowel op de v5 als op de v5-compact en ook direct na het opzetten van stanby.

adagio
  • Rising star
  • May 1, 2017
't zal toch niet waar zijn zeker? Nu nog alleen tt op la une? NL blijft toch nog altijd tt uitzenden, dus wie belet ons daarnaar te zien? Juist ja!


Niet acceptabel voor mij. Zo zonder enige verwittiging, zonder reden dus, worden we weer behandeld als sukkels, no way
wat doe ik met de mogelijkheid toegang tot "ondertekst" '? Ik snap de motivatie van Proximus totaal niet.
doen we er wat aan? of pikken we het weer zoals gewoonlijk

Martin
  • May 1, 2017
Als het iets te maken heeft met de V4 en zijn software (waar alle tot nu toe op wijst) , zal proximus dit wel terug in orde brengen,
daarom best eerst de reactie/uitleg van iemand van Proximus zelf afwachten, zodat we juist weten wat er aan de hand is.

  • Auteur
  • Rising star
  • May 2, 2017
Ik ga in ieder geval vandaag Proximus terug contacteren. Je wilt niet weten welke antwoorden ik tot hiertoe gekregen heb.

  • Auteur
  • Rising star
  • May 2, 2017
Ik ben gecontacteerd geweest door iemand van Proximus. Eindelijk eens een persoon die mij begreep. Hij zal het probleem voorleggen aan de technische dienst. Ik wacht af.

Forum|alt.badge.img+4
  • Guru
  • May 2, 2017
hi adagio. TT is nog beschikbaar op de ned. zenders.. Volgens mij heeft het iets te maken met je v4 decoder zelf. zou anders eens voorstellen deze om te ruilen voor een v5

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_dcd_swap/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-defecte-decoder-of-modem-omruilen.html

mvg sabine

Martin
  • May 2, 2017
Hey Sabine,
Volgens mij is het gebeurd met de laatste software update van de V4
Mvg, Martin

  • Auteur
  • Rising star
  • May 2, 2017
Zie ondertussen bij forum teletekst NOS.