Skip to main content
Vraag

Storing/hapering opnames

  • April 17, 2017
  • 13 reacties
  • 2039 Bekeken

Sinds enkele weken kunnen we opgenomen (PVR) opnames niet meer deftig bekijken. Ten eerste lukt doorspoelen of terugspoelen amper. Nog vervelender is het constant haperen van geluid/beeld. Alles reeds uitgetrokken en opnieuw opgestart, dan is het soms beter. Maar het probleem blijft steeds terugkeren. (Vooral vtm hebben we de indruk). Kan niet de bedoeling zijn om steeds modem en decoder opnieuw op te starten waardoor dan weer andere opnames onderbroken worden...
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 17, 2017
Dat haperen van beeld, zijn dat blokken die je ziet in het beeld ?
Welke decoder heb je ?

  • Auteur
  • Apprentice
  • April 17, 2017
Beeld lijkt even stil te staan. Tegelijk met het geluid dus.
Decoder : V5 compact als dat kan?

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 17, 2017
Hoe is je decoder verbonden met de bbox ? kabel of draadloos systeem ?

  • Auteur
  • Apprentice
  • April 17, 2017
Grijze kabel

  • April 17, 2017
Heb je het ook tijdens het gewoon kijken naar zenders of alleen bij nPVR, want er zijn ook de laatste tijd problemen geweest met bepaalde nPVR servers (in bepaalde regio) van proximus.
Heb je ook al eens eerst de decoder zonder spanning gezet en daarna de B-Box 5 seconden stroomloos, die je daarna laat terug opstarten en een 3 tal minuten wachten om dan de decoder tenslotte terug onder spanning te zetten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • April 17, 2017
Rare is dat het alleen bij opnames is. Als ik hetzelfde programma kies bij uitgesteld kijken, dan werkt het gewoon.
Na het uitzetten en weer aanzetten verbetert het. Als ik dan terugspoel speelt het vorige deel ook normaal af. Maar de volgende keer dat ik iets opzet is het weer zelfde probleem.

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 17, 2017
Heb je de HDMI kabel ook al eens gecontroleerd ? of eens eventueel vervangen door een andere.

  • Auteur
  • Apprentice
  • April 17, 2017
Alleen pvr dus. Gewoon kijken geeft geen probleem.

  • Auteur
  • Apprentice
  • April 17, 2017
Kabel nog niet vervangen nee.
Zouden die nPVR-problemen opgelost moeten zijn ondertussen?
Want had het vanavond weer met een vandaag opgenomen programma.

Contron
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • April 17, 2017
Alleen pvr dus. Gewoon kijken geeft geen probleem.

Dan kan je de HDMI kabel al uitsluiten !

  • April 17, 2017
.........
..........
Heb je ook al eens eerst de decoder zonder spanning gezet en daarna de B-Box 5 seconden stroomloos, die je daarna laat terug opstarten en een 3 tal minuten wachten om dan de decoder tenslotte terug onder spanning te zetten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • April 17, 2017
Ja en dan werkt het na een paar minuutjes normaal. Ook de eerder haperende stukken gaan dan normaal.
Maar als ik de dag erna weer iets opzet is het weer hetzelfde...

  • April 18, 2017
Misschien zijn er nog altijd in bepaalde regio's problemen met redirect bij sommige servers, zoals ook beschreven hier:
  • https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/storing-kijken-naar-opgenomen-programma-38306/index1.html#post572561