Sinds vorige week vrijdag krijg ik emails van Buurtseksen.nl, wel twintig op één dag. Ik heb reeds geprobeerd om via Beveiliging de emails te blokkeren: tevergeefs, ze blijven maar komen. Vannacht reeds 8 nieuwe emails van dit schunnig onderwerp. Als ik opslaan duw, gebeurt er niets. Hoe krijg ik dit weg en laten ze mij gerust in de toekomst.
Edit Wim: verplaatst naar subforum Internet
Antwoord
Stalking mails
Beste antwoord door ThomasP
Er wordt in de vraag nog niet gesproken over SPAM maar over 'stalking mails'. Dit kunnen dus ook nieuwsbrieven zijn. Wanneer het nieuwsbrieven zijn kan je steeds uitschrijven door een link onderaan de mail. Dit is een wettelijke verplichting.
Wanneer je spreekt over SPAM is dit natuurlijk met een korrel zout te nemen.
Verder kan ik je vertellen dat Proximus wel degelijk een Firewall met SPAM filter heeft. Ik wil deze gerust eens voor je uitschakelen zodat je het verschil kan merken. 😉 Helaas kunnen we nooit 100% alles wegfilteren want ergens komt er een grens dat we niet zeker zijn of dit SPAM is of een bewuste mail welke niet door onze automatische filter kan worden tegengehouden. Hier ligt dan de verantwoordelijkheid van de gebruiker om hier mee om te gaan.
Het blokkeren van emails en domeinen via webmail of mailclient werkt wel degelijk, maar hardnekkige spammer's gebruiken vaak buitenlandse domeinen en gaan deze ook steeds wijzigen waardoor de afzender op die moment iemand anders is en dus die geblokkeerde regel niet meer van toepassing is.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.