Tot 6 mei 2016 haalden we snelheden over het Internet van minimaal 15,2/2,0 download en maximaal 27,7/3,8Mbps in upload .
Op vrijdag 6 mei laten we ons bestaand abonnement op Internet/TV/GSM overzetten naar een "Internet Maxi Pack" in het Proximus Center in Halle. Op zaterdag 7 mei stellen we vast dat ons abonnement is aangepast zoals gevraagd, maar de snelheid over het Internet drastisch naar beneden is gegaan: amper 5Mbps in download en 0.99Mbps in upload (zie foto in annex - gemeten over UTP direct verbonden met de BBox3). Telefoon naar de Helpdesk met het antwoord dat de lijn regelmatig wordt getest en het binnen de 14d in orde komt. Maandag twee keer gebeld naar de Helpdesk om een verstaanbare uitleg te krijgen. De lijn blijkt in orde te zijn. Een afspraak met een technieker wordt gemaakt voor woensdag 11 mei. Hij kijkt die dag in de databases via z'n laptop en zegt dat we maximaal 12Mbps zouden moeten hebben in download (als de TV-decoder in stand-by staat, anders zakt de snelheid met 6Mbps) en de upload zou tot 3.8 moeten gaan. Hij probeert een aantal mensen te bereiken, schrijft tenslotte een mail en vraagt voor nazicht van de databases. Netto resultaat: maximaal 12Mbps in download (met de TV-decoder in stand-by) en nog steeds maximaal 0.99Mbps in upload. De lijntest (http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/speedtest-internet-connectie.html?v1=shorturl&v6=internetsnelheid) blijft nog steeds tonen dat we maximaal tot 27.7/3.8 en minimaal 15.2/2.0 Mbps zouden moeten halen (zie foto in annex). Ondertussen krijgen we wel een tevredenheidsenquete om in te vullen en een oproep en een SMS met de vraag of alles in orde is gekomen. Helaas, neen.
Wat moet er nog allemaal gebeuren om alles terug in orde te krijgen? Graag advies.
Bedankt,
Daniel
lijn: 02XXXXX [Edit Wim: gelieve geen telefoonnummers online te plaatsen omwille van privacy, bedankt.]
Vraag
Snelheid Internet fiks omlaag na verandering abonnement
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.