Skip to main content
Antwoord

Snelheid internet

  • October 18, 2016
  • 5 reacties
  • 217 Bekeken

Magistermagic
Forum|alt.badge.img+1
Na eens gekeken te hebben naar de internetsnelheid voor mijn abonnement zie ik het volgende:

Details over de snelheid van je internetabonnement
Plaats: Gent
Je telefoonnummer: 09xxxxxx
Je internetabonnement: Internet Maxi

Piekuren tussen 19 u en 23 u : Max: 93,1 Mb/s download - 7,51 Mb/s upload Min: 63,3 Mb/s download - 5,8 Mb/s upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u : Max: 93,1 Mb/s download - 7,51 Mb/s upload Min: 63,3 Mb/s download - 5,8 Mb/s upload

Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.

In realiteit echter, volgens drie verschillende speedtests, krijg ik maar +- 33 Mb/s download en +- 5 Mb/s upload.
Hoe komt het dat de download zo sterk onder het minimum zit? Kan men daar niks aan doen?

Beste antwoord door RobrechtB

Dag Magistermagic,

Dit is afhankelijke van velen dingen. In jou geval haal je deze snelheid alleen via vectoring. Hier voor heb je een modem nodig die vectoring capabel is. Je hebt nu een bbox2 deze ondersteunt de technologie niet. Om de volle snelheid te kunnen krijgen heb je een compatibele modem nodig in dit geval een bbox3. Wij kunnen je via Kiala een nieuwe bbox opsturen.

Kan je ons via een privé bericht de K code van je Kiala punt doorsturen + een gsm nummer?

https://www.kiala.be/benl/locate-and-select

Je kan het privé bericht sturen op https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Proximus Ambassador
  • October 18, 2016
Hallo,
Op onze internet infopagina staat te lezen:
Je downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, je computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kun je genieten van de maximale snelheid.

Forum|alt.badge.img+4
  • Proximus Ambassador
  • Antwoord
  • October 18, 2016
Dag Magistermagic,

Dit is afhankelijke van velen dingen. In jou geval haal je deze snelheid alleen via vectoring. Hier voor heb je een modem nodig die vectoring capabel is. Je hebt nu een bbox2 deze ondersteunt de technologie niet. Om de volle snelheid te kunnen krijgen heb je een compatibele modem nodig in dit geval een bbox3. Wij kunnen je via Kiala een nieuwe bbox opsturen.

Kan je ons via een privé bericht de K code van je Kiala punt doorsturen + een gsm nummer?

https://www.kiala.be/benl/locate-and-select

Je kan het privé bericht sturen op https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, Robrecht

Het Proximus Team

Philippe_0113
Magistermagic

Heb je een modem die white listed is om vectoring te ondersteunen.
Die speedtesten doe je toch via een utp kabel en niet via wifi.

Note: sorry, het bericht van Robrecht stond er nog niet toen ik deze pagina geopende heb.

Magistermagic
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Apprentice
  • October 18, 2016
Privébericht verstuurd

ThomasP
Forum|alt.badge.img+6
  • Legend
  • October 19, 2016
Zo Mastermagic, nodige is gedaan. Binnenkort kan je ook genieten van vectoring!