Skip to main content
Vraag

Smartphone Omnium - verschil 'panne' en 'defect'

  • August 28, 2019
  • 2 reacties
  • 175 Bekeken

Ik heb de voorwaarden van de Omnium-verzekering voor smartphones gelezen. In de voorwaarden staat dat panne gedekt wordt.

Panne wordt als volgt gedefinieerd:
de schade (totale of gedeeltelijke beschadiging) die:
- de goede werking van het Aangesloten Toestel aantast;
- veroorzaakt wordt door een intern fenomeen van elektrische, elektronische, elektromechanische of mechanische oorsprong, dat afhankelijk is van het Aangesloten Toestel;
- niet veroorzaakt wordt door slijtage

Bij de uitsluitingen staat er: Schadegevallen aan het Aangesloten Toestel vallen niet onder het toepassingsgebied van Smartphone Omnium, indien deze veroorzaakt worden door slijtage/defect van het Toestel of de batterij.

Wat is het verschil tussen 'panne' en 'defect'?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Martin
  • August 28, 2019
ik zou zeggen geen, een toestel dat in panne is, is ook defect net als een toestel dat defect is, ook in panne is, tenzij de Proximus medewerkers mij tegenspreken ☺️
in samenstellingen gaat men wel panne gebruiken zoals er was een elektriciteitspanne ….

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • September 4, 2019
Dag Annie1952,
Deze vraag kan je best richten tot onze partner SPB via:

Groetjes,
Antonella