Sinds een week heb ik een Samsung Smart tv in huis. Ik ben er erg tevreden van en kijk geregeld naar youtube video's via de tv, lekker groot scherm ... Ik gebruik een b-box 2 router / modem voor tv en draadloos internet.
Ik heb een internet start abonnement en vroeg me af of dat gaat voor een smart tv. Ik merk dat de youtube video's soms (niet altijd) wat traag bufferen en soms zelfs niet verder spelen, ik blijf dan zo'n rond draaiend cirkeltje in beeld krijgen. Alsof de upload / download snelheid niet toereikend is.
Ik heb er verder geen verstand van, maar vroeg me af of een internet comfort / internet maxi abonnement heel veel verschil zou maken hierin? Of hebben die misschien (ook) niet voldoende snelheid voor een smart tv?
Wat is een optimale upload / download snelheid voor een smart tv, zodat je youtube video's zonder problemen op je tv kunt bekijken?
Ik had graag jullie kijk hierop gehad, alvorens ik een beslissing neem.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Antwoord
Smart tv en internetverbinding
Beste antwoord door Wilin
@Janine, ik ga je niet afraden dit te doen, maar indien dit is om je bovenstaand probleem aan te pakken, dan gaat dit volgens mij niet helpen.
Volgens de site van Proximus: https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten/internetabonnementen.html heeft Internet Start een limiet op de snelheid van 50 Mbps. Een youtube video heeft enkele Mbps nodig. Dus de beperking van Internet Start is hier niet de flessenhals. Als ik jou was zou ik eerst de twee snelheidstesten doen die martin voorstelt en die hier eens posten. Dan kunnen we samen met jou zoeken naar de oorzaak.
Volgens de site van Proximus: https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten/internetabonnementen.html heeft Internet Start een limiet op de snelheid van 50 Mbps. Een youtube video heeft enkele Mbps nodig. Dus de beperking van Internet Start is hier niet de flessenhals. Als ik jou was zou ik eerst de twee snelheidstesten doen die martin voorstelt en die hier eens posten. Dan kunnen we samen met jou zoeken naar de oorzaak.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.