Beste,
Ik heb een maxi pack met de optie I-Office voor een fix ip met daarachter Cisco Router RV325 met VLan's en een aantal servers.
Vroeger heb ik meerder malen geprobeerd om de BBOX 3 te gebruiken maar deze bleek altijd al snel onvoldoende te zijn of vaak niet geschikt voor windows domeinen (bugs in BBOX) of Vlan's.
Graag had ik een technisch antwoord hoe dat Proximus hun BBOX3 opzet bij kleine en middelgrote bedrijven die ook een fix ip hebben met een Cisco hardware, VLAN's, dmz, windows domain, mail, sharepoint en andere servers achterliggend.
Laat Proximus de BBOX3 PPPOE connectie maken en dan één firewall/portforwarding rule dat alle verkeer (TCP, UDP, Protocol 6in4 (Lees Microsoft DirectAccess), etc) doorstuurt naar een business grade firewall/router en die hardware alle vlan routing etc laten doen.
Momenteel heb ik de BBOX3 ingesteld dat deze geen PPPOE, DHCP, Wifi functies doet. Helaas kan ik de firewall van de bbox niet wijsmaken dat ie alles moet doorgeven aan mijn Cisco RV325 (deze doet de PPPOE, dhcp, vlan's, accesspoints, port forwarding) en daarop toe detecteert de BBOX niet dat mijn Cisco RV325 op Lan port 2 verbonden is.
Heel graag een nuttig/oplossend antwoord van de business helpdesk/installateurs want het begint redelijk verveld te worden te moeten vechten tegen een BBOX bij iedere draai.
Mvg,
Yoni
Vraag
Setup BBOX3 in bedrijfsomgeving
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.