Na herhaalde gesprekken met de klantendienst hebben die mij zelf aangeraden, bij gebrek aan expertise in internationale telefonie, om hier hulp in te roepen. Dus op goed geluk.
Eind juni, toen de roaming kosten reeds afgeschaft waren, waren we in Spanje. Achteraf was onze verbazing groot toen we voor de telefoon van mijn echtgenote bovenop de abonnementskosten nog eens een kleine 30 euro moesten bijbetalen voor roamingkosten. De situatie is dat mijn echtgenote Spaanse is en het ging steeds over uitgaande gesprekken naar haar moeder (Spaans mobiel nummer), dus in Spanje, met Belgisch naar Spaans mobiel nummer. Het rare is dat op de factuur soms voor ditzelfde nummer de prefix +34 staat en dan worden ze niet aangerekend en soms staat er geen +34 en begint de nummer meteen met 600 (Spaans mobiel nummer) en dan worden ze wel aangerekend. Nochtans zijn we niet dicht bij een grens geweest, noch boottochten of zo.
Bij Proximus hebben ze zelf geen idee hoe dit kan, maar durven ze niet de verantwoordelijkheid nemen om dit als een fout te erkennen. Dus werd ik naar hier doorverwezen. Iemand enig idee wat hier kan gebeurd zijn? En hoe we kunnen vermijden dat dit volgende keer in Spanje opnieuw gebeurt?
Alle hulp is welkom.
Bart
Roaming kosten binnen EU toch aangerekend
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.