Beste forumleden,
Na heel veel verschillende kanalen te hebben gecontracteerd ben ik hier beland om toch tot een oplossing te komen. Ik leg even heel de historie uit:
Ik heb reeds 4 jaar proximus tv. In het vorige appartement nooit problemen. Door verhuis hebben we nu een nieuwe modem gekregen. Niet meer het witte bakje. De decoders hebben we wel kunnen behouden.
In het appartement werkten de met ethernetkabel voor 1 decoder de andere werkte met een devolo.
In de nieuwe woonst bij installatie devolo en Wi-Fi bridge aangezien dit niet anders kon.
De problemen startte ik zal ze chronologisch vertellen:
Tv beneden en boven gebroken beeld regelmatig en scherm: onverwacht probleem. Je drukt op help direct verbinding, daarna terug weg. Na bellen modem afgezet weer opgezet terug in orde. Echter belde happy home van proximus en zij kwamen langs. Heel fijn we schakelden over naar plc van proximus voor boven en beneden de Wi-Fi bridge. Na een.week goed werken terug problemen echter nu enkel boven dat het zo was. Dus gebeld : plc gewisseld in Wi-Fi bridge. Probleem niet opgelost. Teruggebeld en vanaf nu viafb-berichten via proximus nu modem veranderd ... hetzelfde probleem. Terug contact opgenomen en nu de decoder van boven vernieuwd in de kleine versie. Opnieuw bij het bekijken na opnames, uitgesteld kijken of replay krakend beeld. Echter beneden niet.
Waaraan werd al gedacht en op gereageerd door de diensten :
-problemen met modem: is het niet
- problemen met verbinding: is het niet want rechtstreeks kijken lukt nu wel perfect en netflix ook.
Problemen met decoder: is nu ook veranderd.
Problemen met het huis: kan ook niet want dit is een woning van meer dan app jaar oud zonder te veel beton en ijzer.
Wat denk ik nu na veel opzoeken: voorheen werkte ik met de witte bbox en werd het telkens opgeslagen op s harde schijven van de decoders. Nu op de server. Echter dat oproepen hieruit veroorzaakt problemen maar hoe komt het dan dat beneden alles wel goed werkt?
Aub iemand die kan helpen en het totaalplaatje eens wil bekijken?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.