Skip to main content

Problemen email

  • July 26, 2017
  • 8 reacties
  • 553 Bekeken

Forum|alt.badge.img
sinds enige tijd werk de optie "mijn email" in de e-services niet meer.
Ik heb reeds herhaaldelijk mijn password verandert echter zonder resultaat.
Eigenlijk zijn de problemen begonnen sinds de website is aangepast.

Eveneens kan ik sinds vandaag eveneens mijn email niet meer ontvangen of verzenden via microsoft outlook.
In dit geval wordt mij telkens het password gevraagd van de provider, wat dan na ingave niet herkend wordt.

Heeft iemand gelijkaardige problemen ? Zijn er problemen bij PX ?

Groetjes
Roland
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • July 26, 2017
Waarschijnlijk heb je het al gelezen van anderen op het forum die niet meer kunnen e-mail gebruiken via Myproximus omdat deze afgeschaft is wegens privacy redenen.
Je kan het wel nog via http://webmail.proximus.be of http://webmail.proximus.be/skynet en bij sommigen werkt dit dan ook weer niet en hun mail paswoord moeten veranderen om het terug te doen werken.
Dit door op de pagina http://webmail.proximus.be waar je normaal inlogt, voor "wachtwoord vergeten" kiest om het zo eerst te veranderen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 26, 2017
Zijn de servers pop.skynet.be en relay.skynet.be
vervangen door andere ?
Op het internet zie ik dat @skynet.be nu @proximus.be is. Blijven de oude email settings dezelfde of dien ik deze aan te passen naar iets anders zodat mijn email terug werkt ?

Martin
  • July 26, 2017
Kijk ook hier eens voor instellingen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

Forum|alt.badge.img+4
  • Guru
  • July 27, 2017
Hi Roland

Met de naamwijziging werden dit veranderd naar @proximus.be

De mailboxen blijven echter werken zowel via de skynet.be als de proximus.be, zelfde server.

Dit is niet de oorzaak van je probleem.

Wegens privacy redenen kan je echter niet meer vanuit Myproximus ( e services) toegang krijgen tot je mailboxen,

je dient daarvoor rechtstreeks te surfen naar webmail.proximus.be of webmail.skynet.be

Mvg Sabine

Martin
  • July 27, 2017
inderdaad keuze genoeg en ook nog webmail.proximus.be/skynet , het kan gewoonweg niet op 😉

Sabine, weet jij soms wat er juist verschillend is op gebied van privacy als je mail benadert via "myproximus" tov je deze benaderd via webmail.proximus.be ?

Forum|alt.badge.img+4
  • Guru
  • July 27, 2017
Hi Martin..

Deze beslissing werd genomen na alle commotie rond de problemen met gestolen wachtwoorden, toegang er toe, database.;etc.. om dus alle risico zo klein mogelijk te maken is Proximus verplicht geweest ook het risico op niveau klant te verminderen door deze weg te nemen in een app als Myproximus.

Myproximus toegang soms door meerdere gezinsleden, werknemers versus werkgever, etc.. waardoor mogelijkheid tot inzage emails van daaruit.

indien je manueel moet inloggen via webmail wordt dit beperkt dat een ander toegang kan krijgen tot je mailbox.

Mvg sabine

Martin
  • July 27, 2017
Bedankt voor je uitvoerige uitleg Sabine.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 27, 2017
Mijn probleem is opgelost nadat ik de helpdesk had gebeld en een nieuw password werd gecreerd voor mijn mailbox.