Skip to main content
Antwoord

Poorten Bbox2

  • June 11, 2016
  • 16 reacties
  • 385 Bekeken

Beste,

Ik probeer momenteel Overwatch te spelen op mijn PC en mijn verbinding met de sessie valt steeds weg, ik denk dat ik 1 op de 4 sessies kan spelen. Na wat opzoeken vond ik dat ik een aantal poorten moest forwarden (site: https://eu.battle.net/support/en/article/300479 ). Dit heb ik gedaan op mijn router en PC, maar helaas is er geen verschil. Momenteel heb ik dit probleem ook op mijn Playstation 4 met een ander spel, de error die ik hier krijg zegt dat het aan mijn poorten ligt.

In januari had ik mijn eerste poorten probleem, maar dat was met een gratis spel en ik dacht dat het aan het spel lag.

Vorig jaar werkte alles nog perfect, is er iets aan de instelling/voorwaarden van de modem veranderd sinds 2016?

Kan iemand me helpen met dit probleem?

Met vriendelijke groeten,

Robert

Beste antwoord door Elsa

Je zou een pppoe sessie kunnen opstarten om te gamen maar ik enk niet dat je meer dan 2 pppoe's kunt opstarten tegelijk, dat zou je moeten proberen.
Nu langs de andere kant zou het ook zonder pppoe op je pc moeten werken. Je hebt tenslotte de poorten al geforward. en je hebt ipv4 without translation al aangevinkt.
Heb je al eens de bbox gereboot door hem 10 seconden zonder stroom te zetten en dan weer volledig laten opstarten.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

16 reacties

Elsa
  • June 11, 2016
Probeer mss eens een pppoe sessie te starten (zelfde login en paswoord als de pppoe sessie op je bbox) op je ps4 of het dan lukt.

Elsa
  • June 11, 2016
poorten die geblokkeerd zijn en die je kan openen bv poort 80 vind je hier=>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_webtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-website/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html

Elsa
  • June 11, 2016
In verband met openen van pppoe sessie:
=> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/pppoe-gebruikersnaam-wachtwoord-34741
(=> https://nl.forum.proximus.be/internet-10/dvr-beelden-ip-cameras-op-afstand-benaderen-34647?postid=549352)

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 11, 2016
Probeer mss eens een pppoe sessie te starten (zelfde login en paswoord als de pppoe sessie op je bbox) op je ps4 of het dan lukt.
Ik heb dit geprobeerd, maar er komt failed op bij NAT Type, omdat hij zich niet kan verbinden met de server binnen het tijdslimiet.

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 11, 2016
poorten die geblokkeerd zijn en die je kan openen bv poort 80 vind je hier=>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_ports_unblock_webtrouble/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-website/geblokkeerde-internetpoorten-openen.html


Dit heb ik gedaan maar ik zie geen verandering, bij overwatch op PC of op mijn ps4.

Elsa
  • June 11, 2016
staan ook deze instellingen goed op je ps4
DHCP - Niet instellen
DNS - Automatisch
MTU - Automatisch
Proxyserver - Niet gebruiken
UPnP - Inschakelen (bij mij is UPnP uiteindelijk 'niet beschikbaar', maar dat maakt blijkbaar niet uit)

Als laatste doe je gewoon een connectie-test en je zal zien dat je opeens 'NAT type 1' hebt.

Elsa
  • June 11, 2016
Misschien moet je via je MyProximus "CGN" uitschakelen.(indien bij u van toepassing)
CGN geeft vaak problemen met spelconsoles.
Wanneer ingelogd in MyProximus ga je naar "Mijn producten" -> "Internet" -> "Actieve diensten".
Schakel hier CGN uit (door een vinkje te zetten)

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 11, 2016
staan ook deze instellingen goed op je ps4
DHCP - Niet instellen
DNS - Automatisch
MTU - Automatisch
Proxyserver - Niet gebruiken
UPnP - Inschakelen (bij mij is UPnP uiteindelijk 'niet beschikbaar', maar dat maakt blijkbaar niet uit)

Als laatste doe je gewoon een connectie-test en je zal zien dat je opeens 'NAT type 1' hebt.


Dat van DHCP en UPnP vraagt hij niet bij mij. Ik moet toch gewoon manueel een verbinden instellen of moet ik iets anders doen? ik krijg nog steeds failed bij NAT Type.

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 11, 2016
Misschien moet je via je MyProximus "CGN" uitschakelen.(indien bij u van toepassing)
CGN geeft vaak problemen met spelconsoles.
Wanneer ingelogd in MyProximus ga je naar "Mijn producten" -> "Internet" -> "Actieve diensten".
Schakel hier CGN uit (door een vinkje te zetten)


Ik zie nergens iets van CGN. Ik kan alleen iets aanvinken bij technisch profiel (staat op basic) en vertaling van IP-adres (niet gevinkt).

Elsa
  • June 11, 2016
als je dit ziet staan zoals foto hieronder dan moet rood omcirkeld aanvinken


  • Auteur
  • Apprentice
  • June 11, 2016
als je dit ziet staan zoals foto hieronder dan moet rood omcirkeld aanvinken


modem herstarten of moet dit niet?

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 11, 2016
als je dit ziet staan zoals foto hieronder dan moet rood omcirkeld aanvinken


modem hierna herstarten of moet dit niet?

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 11, 2016
als je dit ziet staan zoals foto hieronder dan moet rood omcirkeld aanvinken


Dit werkte voor mijn PS4, bedankt Elsa! Moet ik nu hetzelfde doen voor mijn PC?

Elsa
  • Antwoord
  • June 11, 2016
Je zou een pppoe sessie kunnen opstarten om te gamen maar ik enk niet dat je meer dan 2 pppoe's kunt opstarten tegelijk, dat zou je moeten proberen.
Nu langs de andere kant zou het ook zonder pppoe op je pc moeten werken. Je hebt tenslotte de poorten al geforward. en je hebt ipv4 without translation al aangevinkt.
Heb je al eens de bbox gereboot door hem 10 seconden zonder stroom te zetten en dan weer volledig laten opstarten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • June 13, 2016
Je zou een pppoe sessie kunnen opstarten om te gamen maar ik enk niet dat je meer dan 2 pppoe's kunt opstarten tegelijk, dat zou je moeten proberen.
Nu langs de andere kant zou het ook zonder pppoe op je pc moeten werken. Je hebt tenslotte de poorten al geforward. en je hebt ipv4 without translation al aangevinkt.
Heb je al eens de bbox gereboot door hem 10 seconden zonder stroom te zetten en dan weer volledig laten opstarten.

Het werkt terug. Hartelijk bedankt voor de hulp!

Elsa
  • June 13, 2016
Zonder dank heel graag gedaan en blij te horen dat het terug werkt.