beste,
Na installatie van de PLC Extender op de Bbox3, waarbij alles correct leek te verlopen, geeft de adapter inderdaad een sterk signaal uit, maar onder een andere naam ("wlan-f4068dcc1a11") dan de oorspronkelijke wifi (Wifi-2.4-67D8).
Voor verbinding met mijn draadloze laptop en iPhone op de extender, wordt een wachtwoord gevraagd Ik dacht het wachtwoord te kunnen gebruiken voor de "oorspronkelijke wifi" (waarvan de beveiliging automatisch bij installatie (enkele maanden geleden) is gebeurd, incl. bij installatie geleverde wachtwoord); maar dit werkt niet.
De installatiegids stelt dat de verbinding automatisch tot stand zou worden gebracht, maar dit gebeurde dus niet (ook het duwen op de toets wps gaf geen reactie).
Kan iemand mij hiermee helpen? Ik vond geen gelijkaardige vraag op het forum...
Marc
Antwoord
PLC Extender Wi-fi Bbox 3
Beste antwoord door faingng
Ik heb beide adapters gereset zoals vermeld staat op de Proximus website. Heel belangrijk om te weten is dat je na het resetten van beide adapters even op de PLC-clone toets duwt van de WiFi plc extender, anders is het totaal onmogelijk om beide adapters te laten communiceren ! Dit staat helaas niet vermeld in hun handleiding m.b.t. resetten !!! Eenmaal dat de adapters terug in fabrieksinstelling staan kan je de installatie zoals Thomas hierboven heeft vermeld opnieuw proberen. Het is me deze keer van de eerste keer gelukt ! Connectie zonder een copy van de netwerknaam en wachtwoord van de bbox 3 kan ook maar dan moet je wel de key nemen zoals vermeld op de WiFi extender. Verder moet ik vermelden dat hun set die momenteel verkocht wordt enkel in de 2.4 GHz band werkt. Bij connectie via een ethernetkabel haal ik bij een speedtest 90 Mb/sec en via WiFi (n) rond de 70 Mb/sec, ben dus best tevreden !!! Uiteraard gaat niets boven een rechtstreeks aangesloten UTP kabel. Maar ik moet er wel bij vertellen dat de nieuwe generatie plc's beter scoren op vlak van storingen en snelheid. Het kan volstrekt een uitkomst bieden wanneer men er tegen opziet een rechtstreekse kabel te leggen.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.