Beste,
Sinds kort ben ik door een verhuis na jaren bij telenet bij proximus gegaan voor zowel mobiele telefonie, internet en digitale tv.
Ik moet echter melden dat ik tot nu toe nog geen enkele positieve ervaring heb.
Vooraleer ik beslis om toch weer om te schakelen naar mijn vertrouwde provider probeer ik het hier een laatste keer.
-Wanneer ik een serie opneem heb ik wekelijks wel een aflevering die niet opgenomen is.
- Wanneer ik een opname stop, en deze nadien wil verder kijken krijg je de optie om vanaf het begin te kijken of te hervatten. Wel, ik mag nog 100 keer op hervatten klikken, het programma start telkens weer vanaf het begin.
2 kleine problemen die ik voordien bij telenet nooit had, doe ik nu echt iets totaal verkeerd of hoe kan ik dit oplossen?
Antwoord
Opnameproblemen + verder kijken
Beste antwoord door RobrechtB
Ik heb een antwoord gehad. Voor je opnames. De decoder is blijkbaar al aan het draaien voor 33 dagen. Het is mogelijk dat de update van bijvoorbeeld de TV gids niet goed is doorgelopen. Mijn collega's raden je aan eens en reboot te doen van de modem en de decoders.
Voor het probleem met het bekijken van de opnames heb ik het volgende info gekregen.
Korte beschrijving van het probleem
Als je een “initiele” playout doet van een NPVR-record heb je geen probleem.
Als je bvb. ergens over de helft stopt met kijken door op “DTV” te drukken en je doet daarna een RESUME van de playout (optie “hervatten”), dan kan het zijn dat de decoder voor deze RESUME een verkeerde pointer gebruikt, waardoor je helemaal op het einde komt van de record. Het gevolg is dat voor de klant in geval van een dergelijke RESUME, hij eigenlijk niets te zien krijgt van de record, behalve dan na een paar seconden en een tijd zwart beeld, de foutboodschap “no server found …”.
Hoe kan de klant het probleem by-passen ?
Een bypass hier is dat de klant niet HERVATTEN doet, maar wel HERSTARTEN. Dan zal de playout wel lukken, maar natuurlijk terug vanaf het begin. Hij zal dan wel nog wet moeten doorspoelen om op de juiste plaats te komen om verder te kijken.
Een 2de tip is om een playout van een NPVR-record niet te stoppen via de “DTV”-toets. Maar bijvoorbeeld via “STOP” of “BACK, BACK, BACK” …
Mvg, Robrecht
Voor het probleem met het bekijken van de opnames heb ik het volgende info gekregen.
Korte beschrijving van het probleem
Als je een “initiele” playout doet van een NPVR-record heb je geen probleem.
Als je bvb. ergens over de helft stopt met kijken door op “DTV” te drukken en je doet daarna een RESUME van de playout (optie “hervatten”), dan kan het zijn dat de decoder voor deze RESUME een verkeerde pointer gebruikt, waardoor je helemaal op het einde komt van de record. Het gevolg is dat voor de klant in geval van een dergelijke RESUME, hij eigenlijk niets te zien krijgt van de record, behalve dan na een paar seconden en een tijd zwart beeld, de foutboodschap “no server found …”.
Hoe kan de klant het probleem by-passen ?
Een bypass hier is dat de klant niet HERVATTEN doet, maar wel HERSTARTEN. Dan zal de playout wel lukken, maar natuurlijk terug vanaf het begin. Hij zal dan wel nog wet moeten doorspoelen om op de juiste plaats te komen om verder te kijken.
Een 2de tip is om een playout van een NPVR-record niet te stoppen via de “DTV”-toets. Maar bijvoorbeeld via “STOP” of “BACK, BACK, BACK” …
Mvg, Robrecht
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
