Skip to main content
Vraag

Onverklaarbare bedragen alarm-installatie

  • August 22, 2017
  • 5 reacties
  • 990 Bekeken

Dag iedereen,

We gebruiken een SIM-kaart in onze alarminstallatie, met een basisbedrag van 5 euro per maand. Er wordt dus enkel een SMSje gestuurd als ons alarm afgaat, wat zelden of nooit gebeurt.
Zondag kreeg ik een SMS met de mededeling dat alle minuten van mijn maandelijks abonnement waren opgebruikt.

Raar, want de SIM-kaart zit in onze alarminstallatie, en uiteraard gebruiken we het nummer niet.
Hoe is het mogelijk dat er activiteit is op die kaart, zonder dat ons alarm afgaat?

Iemand ervaring mee? Als ik naar Proximus bel (gisteren een 45 min aan de telefoon gehangen) hebben ze er geen verklaarbare reden voor.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Fonz
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • August 22, 2017
Buiten feit dat bedrag "op" is, volgende.
5 € /maand =60€ per jaar ... ben je gek !!, voor 10 € blijft je SIM een jaar lang geldig. ( prepaid kaarten )
Over kaart leeg: heb ooit gelezen dat alarm regelmatig kontakt zou maken met ...??? (weet ik niet meer) zie hiervooe documenten van alarm na. Mogelijk kan je dat uitzetten ook

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 22, 2017
Ja klopt, maar je kan een SIM-kaart niet zomaar uit de alarminstallatie halen om die op te laden.
Plus, het risico bestaat dat er geen belkrediet meer op staat en dat het nummer je niet meer kan bellen bij een inbraak.

Het is het bedrijf van de alarmcentrale die ons dat heeft aangeraden.

Martin
  • August 22, 2017
Bij Proximus eens de historiek opvragen
Als je voor die P&G simkaart MyProximus account hebt aangemaakt kan je die in principe zelf opvragen.

  • Auteur
  • Apprentice
  • August 22, 2017
Ik heb gisteren 45 min met hen aan de lijn gehangen, met 3 verschillende mensen. geen van hen kon een antwoord geven. Ze vonden het zelf allemaal heel raar. Op MyProximus vind ik ook geen details.

Martin
  • August 22, 2017
Ja inderdaad raar, er zou toch moeten een historiek van moeten bestaan hoe het verbruik opgesoupeerd werd!
De vraag is natuurlijk of de mensen van de helpdesk het wel hebben doorgegeven aan de bevoegde specialisten ter zake die het verder kunnen onderzoeken.