Skip to main content
Vraag

Office 2016,outlook werkt niet

  • June 15, 2019
  • 10 reacties
  • 515 Bekeken

ebenie
Bij Office 2016 werkt outlook niet,kan geen mails ontvangen en ook niet sturen.Word ,Power point e.d. werkt wel perfect.
Ook geen probleem met webmail.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Mutlie
  • June 15, 2019
Werkt niet? Waarom niet? Wat loopt er mis? Foutmelding?
Kijk, mijn glazen bol is wazig vandaag en het is nog lang geen poetsdag, maar het eerste waar ik naar zou kijken is of mijn email instellingen (plus paswoord) in outlook wel juist zijn. Ik geloof dat Outlook de instellingen zelf correct zet, op basis van je emailadres. Is dat wel juist ingegeven?

Martin
  • June 15, 2019
Bij Office 2016 werkt outlook niet,kan geen mails ontvangen en ook niet sturen.Word ,Power point e.d. werkt wel perfect.
Ook geen probleem met webmail.

Mss eens kijken of deze onderstaande pagina's met wat uitleg je eventueel kunnen verder helpen:
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_mail/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/u-kunt-geen-e-mails-verzenden-en-of-ontvangen.html
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

ebenie
  • Auteur
  • Rising star
  • June 16, 2019
Waarom het niet werkt,weet ik ook niet.Krijg GEEN foutmelding.Paswoord zal wel juist zijn want op webmail heb je dat ook nodig.Toch bedankt voor de reactie.

Martin
  • June 16, 2019
en instellingen staan juist ook >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section9
Louter als bijkomende info: via deze link kan je eventueel ook chatten met iemand van Proximus.

ebenie
  • Auteur
  • Rising star
  • June 16, 2019
Nog steeds niet opgelost,krijg volgende melding


Mutlie
  • June 16, 2019
Dus staan je instellingen niet correct.
Kijk eens hier (https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section9) en zoek naar Outlook 2016.

ebenie
  • Auteur
  • Rising star
  • June 16, 2019
Heb de configuratie recent zelfs 2 maal gedaan.

Ik denk dat het te maken heeft met de server van Proximus.
Met de Office van 2007 is er geen probleem daar werkt outlook wel.

Martin
  • June 16, 2019
@ebenie,
waar je ook moet voor opletten is het volgende:
bij instellen van versleuteling (uitgaande mail) op STARTTLS
verandert het poortnummer naar 25, en moet je opnieuw 587 invoeren.
Na het beëindigen van de instellingen bet Outlook afsluiten pc hertarten.

ebenie
  • Auteur
  • Rising star
  • June 16, 2019
@ebenie,
waar je ook moet voor opletten is het volgende:
bij instellen van versleuteling (uitgaande mail) op STARTTLS
verandert het poortnummer naar 25, en moet je opnieuw 587 invoeren.
Na het beëindigen van de instellingen bet Outlook afsluiten pc hertarten.


Heb inderdaad 587 ingevoerd.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • June 16, 2019
Ter info:
Een gelijkaardig probleem gemeld in 2017 gemeld voor Telenet bij Microsoft support
https://answers.microsoft.com/nl-nl/msoffice/forum/all/outlook-2016-kan-plots-geen-e-mail-meer/f67860b1-b56c-4617-a351-9a1d8c42a8e3
Op basis van uw bovenvermelde info/antwoorden vermoed ik dat u in bovenstaande link "Problemen oplossen bij het instellen van e-mail in Outlook" dient te selecteren (geen berichten ontvangen / verzenden)
Indien bovenstaande geen soelaas zou brengen, outlook 2016 in "safe"-mode starten voor eventuele oplossing
Succes